לא להזניח את טבע

קשה מאוד לתפוס כיוון לטווח הקצר בימים אלו וכך עולה גם משיחות שלי עם סוחרי יום

בחוף הים, בשבת האחרונה, אחרי עוד שבוע סוער בשווקים, צצה בראשי ההקבלה בין מה שקורה בהם לבין משחק המטקות המטריד לכשעצמו. הקונים והמוכרים חובטים את המדדים בכוח אחד בשני תוך מאמץ שהיריב הוא זה שיחמיץ את המערכה. מה שמיקד את תשומת ליבי הוא המאמץ, האנרגיה והרגשות המושקעים בכל חבטה. כן חשבתי על הסיכון של מי שנקלע במקרה למערכה. בסופו של דבר, מנצח מי שלקח הכי הרבה משחקונים.

תסתכלו על הגרף של ת"א- 25 . יום חמישי-חבטה חזקה למעלה בתחילת המסחר וניצחון המוכרים בסופו, יום ראשון-חבטה חזקה למטה וסגירה מתחת לרמת ה-1,130 הקריטית. יום שני, ירידה בתחילת המסחר וחבטה חזקה למעלה עם סגירה מעל 1,130.

תסתכלו עוד אחורה על תחום התנודה היומי ותבינו למה אני מתכוון. קשה מאוד לתפוס כיוון לטווח הקצר בימים אלו וכך עולה גם משיחות שלי עם סוחרי יום. לפיכך צריך להתמקד בכיוון הכללי. נראה שהתמיכה ב-1,130 כבר לא רלבנטית.

זאת משום שהממוצע הנע שהגדיר אותה נמצא כרגע גבוה יותר ולמעשה הוא כבר נחצה כלפי מטה. 1136 היה השער שלו ביום שני כך שבשביל להמשיך את הקו השורי של יום שני, על תל אביב 25 לעלות מעל 1,136. זה יהיה סימן שורי חשוב. בשביל לחזור למגמת עליה על המדד לעלות מעל 1,180. היה והמדד לא יעלה מעל 1,136, המגמה תוגדר כמגמת ירידה לטווח הבינוני כאשר מהלך מתחת ל-1,096 יאשר המשך ירידה.

על פי הניתוח הטכני, רכישות עדיף לבצע רק מעל 1,136 ולהגן עליהן מתחת ל-1,130. רכישות בירידה אינן רלבנטיות כרגע.

טבע תחזור לעלות?

שיחה עם חבר הזכירה לי שמזמן לא הצצתי בגרף של טבע . ההמולה בשווקים וסביב סוגיות אקטואליות והעדר סיבה מיוחדת גרמו לי להזניח את המניה, בייחוד כשהיא שייכת לסקטור שעברה עליו תקופה של חולשה. אבל, אסור להזניח את טבע. מניה חשובה שרבים משקיעים בה ותולים בה את עתידם.

העיתוי יכול להיות טוב אבל הוא גבולי. טוב משום שהסקטור חוזר להתחזק ומשום שהמניה ירדה למצב בו האינדיקטורים מצביעים על עליה. גבולי משום שטבע חצתה את הממוצע הנע ל-200 יום כלפי מטה חצייה קלה. מהלך מחודש מעל הממוצע (55.6 דולר) יחזק המלצת הרכש הטכנית. המשך ירידה ילמד על מעבר למגמת ירידה ארוכת טווח. למרות שמדובר בהימור מסוים, נראה שטבע תחזור אל מעל הממוצע ותיתן איתות רכש.