הגמר המושלם לפנינו?

זה אולי לא הגמר שישבור את שיא הצפייה; כנראה שזה לא הגמר שכולם חיכו לו; אבל העובדה שלגמר בברנבאו הגיעו דווקא אינטר ובאיירן היא זו שהופכת את הצ'מפיונס ליג למפעל אדיר כל-כך

‎‏1. מעט מאוד קבוצות בהיסטוריה זכו בעונה אחת ב"טרבל מושלם" - אליפות מקומית, גביע מקומי וגביע האלופות/ליגת האלופות. כל כך מעט שאפשר לסקור את כולן במהרה: סלטיק 1967 - שגם זכתה בגביע הליגה הסקוטי באותה שנה; אייאקס 1972 - עם יוהאן קרוייף בשיאו; איינדהובן 1988 - מי אמר שחוס הידינק מצליח רק עם נבחרות?; מנצ'סטר יונייטד 1999 - המהפך הגדול בגמר בקאמפ נואו; וכמובן, ברצלונה 2009, עם הכדורגל הסופר-אטרקטיבי של פפ גווארדיולה ומסי. לרשימה המכובדת הזאת תצטרף השנה נציגה חדשה. באיירן מינכן או אינטר.

העובדה שלגמר הגיעו שתי קבוצות שיכולות לרשום את ההישג הנדיר הזה, מסבירה לאיזה חיבור אופטימלי הגיעו שתי הקבוצות האלו השנה.

איזה משחק עומד להתפתח בשבת, אפשר לנחש על-פי התגובה של מגן אינטר כריסטיאן קיבו שהודיע: "נתאמץ כמו אסירי עולם שרוצים לברוח מהכלא". זו עומדת להיות מלחמה אמיתית. ודאי עבור אינטר שמחכה לגמר הזה 38 שנה.

מי שעדיין מתעורר בלילה בבהלה עם זיכרונות מהמשחק המכוער ההוא בין ברצלונה לאינטר וחושש ממשהו דומה גם בגמר - יכול להירגע. מוריניו הוא מאמן שמתאים את המשחק של הקבוצה שלו ליריבה. הוא ימצא את החולשות של היריב ויסתער עליהן. מול בארסה הוא לא התבייש להתבנקר. הפעם זו באיירן מינכן, קבוצה שהכוח שלה העונה הוא במשחק ההתקפה, מה שמותיר עורף די פגיע. מספיק להזכיר את העובדה שבאיירן ספגה בשמינית הגמר שלושה שערים מפיורנטינה הקטנה כדי להבין את התמונה. כך שמוריניו ישתמש הפעם בכלים ההתקפיים של אינטר כדי לנצח.

אלא שהפעם יעמוד מול מוריניו טקטיקן שלא בהכרח נופל ממנו. ולמרות שאינטר היא קבוצה כמעט חסרת חולשות, אם יש מישהו שיש לו פוטנציאל למצוא את הפרצות אצלה זהו ואן חאל של באיירן.

‏‏2. הגמר הזה אמנם לא צפוי להיות אירוע גלובאלי מכונן כמו הגמר בשנה שעברה בין ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד (106 מיליון צופים ברחבי העולם). אבל אופ"א, מבחינתה, עשתה את שלה מבעוד מועד כדי למנוע "תקלות" כמו השנה, כשהעבירה לראשונה את משחק הגמר ליום שבת מתוך מטרה להיטיב עם ערוצי הטלוויזיה ולסחוט עד הסוף את פוטנציאל הרייטינג החזק יותר של סוף השבוע.

ואולי דווקא הקסם הגדול של ליגת האלופות הוא דווקא בגמר של השנה. אופ"א הוכיחה שגם בעידן של מספר מצומצם של קבוצות-על עשירות, הצ'מפיונס ממשיכה להיות מוצר סופר-תחרותי עם יכולת חיזוי אפסית. אף קבוצה לא הצליחה לזכות בצ'מפיונס ליג פעמיים ברצף כבר 20 שנה, וגם העונה זה לא יקרה.

‏יכולת חיזוי אפסית זה בדיוק הדלק שמניע את הספורט. גם העונה הבאה תתחיל עם 7-8 קבוצות שייראו את עצמן כמועמדות לזכות בגמר שייערך בוומבלי במאי 2011.