דור אלון תוכנס לרבוע כחול בפרמיה של כ-25% על מחיר השוק

עם השלמת המהלך, שדורש אישור בעלי המניות מן הציבור, תחלק רבוע כחול דיבידנד של 800 מיליון שקל

כ-900 מיליון שקל - זהו השווי אותו מעוניינים לקבל בעלי השליטה בקבוצת אלון, דודי ויסמן ושרגא בירן, עבור מניותיהם בחברת הדלק דור אלון - גבוה ב-25% ממחיר השוק. כך עולה מהצעת הרכישה שאישר דירקטוריון הרבוע הכחול בשבוע שעבר.

באם תאושר ההקצאה יעלה שיעור החזקותיה של קבוצת אלון ברבוע הכחול ל-78.44%, לעומת 68.62% היום. בהמשך צפויה רבוע כחול לחלק דיבידנד של 800 מיליון שקל שלא מתוך רווחי החברה (חלוקה המחייבת פניה לביהמ"ש). חלקה של קבוצת אלון בדיבידנד יעמוד על 627.5 מיליון שקל.

כזכור, בחודש שעבר הודיעה הקבוצה על כוונתה לבצע שינוי מבני, כאשר פעילות הדלקים בישראל, המרוכזת בחברת דור אלון, יעבור לידי החברה האחות רבוע כחול ישראל, תוך כדי איחוד פעילותן הקמעונאית של שתי החברות.

קבוצת אלון מחזיקה כיום ב-80% ממניות חברת דור אלון, השוות נכון להיום כ-580 מיליון שקל, ו-68.7% ממניות חברת רבוע כחול ישראל, הנסחרות בשוק לפי שווי של 1.36 מיליארד שקל.

העברת מניות אלון בדור אלון לידי רבוע כחול תיעשה בדרך של הקצאת מניות, כאשר הרבוע תקצה לאלון 1.8 מניות של החברה עבור כל מניה של דור אלון. יחס החלפה זה גוזר נכון להיום שווי של כ-900 מיליון שקל לחברת הדלקים - פרמיה של קרוב ל-25% מעל שווייה בבורסה, שנאמד בכ-725 מיליון שקל.

היות שמדובר בעסקת בעלי עניין, היא צריכה לעבור את אישורם של בעלי המניות מן הציבור. ייתכן שאלו יתנגדו להכנסת דור-אלון לחברה לפי שווי הגבוה משוויה בשוק, שכן הכנסת פעילות זו תדלל את החזקותיהם בחברה.

קבוצת אלון היא חברת החזקות פרטית הנמצאת בשליטת ביילסול (50.38%) וארגוני הקניות של הקיבוצים (46.92%). בחברת ביילסול מחזיק דודי ויסמן - המזוהה עם צמיחתם האגרסיבית של עסקי הקבוצה, ב-19.8% מההון, ובן דודו, עוה"ד שרגא בירן, מחזיק ברוב המניות בה (79.4%).

מלבד השליטה בדור אלון וברבוע כחול, לקבוצה ישנה פעילות דלקים וזיקוק בארה"ב תחת חברת אלון USA , והיא גם בעלת השליטה בחברת אלון חיפושי גז, המחזיקה ב-3.8% מהזכויות בקידוח תמר.

הרבוע הכחול סיימה את שנת 2009 עם הכנסות של 1.83 מיליארד שקל ורווח של 37.1 מיליון שקל, ואילו הרווח של דור אלון בשנה החולפת הסתכם ב-57.6 מיליון שקל.