גאידמק לשופט נויטל: פסול את עצמך מהדיון בתיק הלבנת ההון

טוען כי נויטל משמש כשופט בתיק נגד עו"ד יעקב וינרוט ושוקי ויטה, ומדובר בתיקים שיש ביניהם קשר הדוק, כאשר בתיק של וינרוט מושמעות עדויות שעשויה להיות להן משמעות רבה לגבי תיק הלבנת ההון בו נאשם גאידמק

איש העסקים ארקדי גאידמק מבקש משופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גלעד נויטל, לפסול את עצמו מלדון בעניינו ולהעביר את התיק לשמיעה בפני מותב אחר - כך עולה מבקשה שהגיש היום (א') גאידמק לשופט, באמצעות באי-כוחו.

בקשתו של גאידמק, שמשפטו בפני נויטל אמור להתחיל ביום חמישי הקרוב, הוגשה בידי עוה"ד פרופ' דוד ליבאי ביחד עם באי-כוחם של שאר הנאשמים בתיק הלבנת ההון בנק הפועלים, בהם עוה"ד נבות תל-צור ופנחס רובין.

הנאשמים מבקשים מהשופט נויטל לשקול האם יש מקום להעביר את תיק בנק הפועלים לשופט אחר, עקב העובדה שנויטל יושב בימים אלה על כס השיפוט בתיק שמנהלת המדינה נגד עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה של גוש דן לשעבר, שוקי ויטה, ומדובר בתיקים שיש ביניהם קשר הדוק, כאשר בתיק של וינרוט מובאות ראיות ומושמעות עדויות שעשויה להיות להן משמעות רבה לגבי תיק בנק הפועלים.

חשוב לציין כי בקשת גאידמק מהשופט נויטל להעביר את התיק בעניינו למותב אחר היא עקרונית, לא גלומה בה כל טענה אישית נגד השופט, וכל תכליתה ניהול הליך משפטי הוגן עבור הנאשמים בתיק בנק הפועלים.

בנוסף הגיש היום גאידמק פעם נוספת בקשה לפטור אותו מלהתייצב בדיון הקראת כתב האישום נגדו שצפוי להיערך ביום חמישי השבוע, מטעמים של בריאות לקויה.