נפתח משפטה של ענת קם; אמה: "היא נהגה בטיפשות"

משפטה של קם - הנאשמת ב‎מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ‏‎וכן באיסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה - יתנהל בדלתיים סגורות ■ ההגנה תבקש לפסול את ההודאות שנתנה בחקירותיה

‎‎‏"אני לא רוצה לדבר, עורכי הדין ידברו בשבילי, אבל אני יכולה להגיד שאני מרגישה טוב לצאת ממעצר-הבית ומקווה שיהיה בסדר" - כך אמרה הבוקר (ב') ענת קם, הנאשמת בעבירות נגד המדינה, עם תחילת משפטה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

‏קם, שהגיעה לבית המשפט כשהיא מלווה בבני משפחתה ובכמה מחבריה, נאשמת בשתי עבירות ריגול חמור: מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ואיסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. העונש על עבירות אלה יכול להגיע עד מאסר עולם.

אמה של קם, עדה, אמרה היום לכלי התקשורת כי "ענת נהגה בטיפשות לאורך כל הדרך".

לפני הקראת כתב האישום החליט הרכב השופטים בתיק, בראשות נורית אחיטוב, כי ישיבת המשפט תישמע בדלתיים סגורות, "ובכל ישיבה אחרת שתתקיים מכאן ואילך, יודיעו הצדדים את עמדתם לגבי כל עד ועד שיישמע, ובהתאם לכך תינתן החלטה אם לקיים דיון בדלתיים סגורות".

ענת קם / צלם: יוסי זליגר
 ענת קם / צלם: יוסי זליגר

‏‎‎ההגנה תבקש לפסול את ההודאות

‏‎‎לאחר הדיון אמר בא-כוחה של קם, עו"ד אביגדור פלדמן, כי בכוונת ההגנה לבקש את פסילת ההודאות שנתנה קם במהלך חקירותיה ולבקש את קיומו של משפט זוטא בעניין זה. לדברי פלדמן, קם מסרה את הודאתה ואת המסמכים בתמורה להבטחה שלא יתקיים נגדה משפט.

את תגובתה לכתב האישום צפויה קם לתת במהלך חודש יולי, ושמיעת הראיות במשפטה תחל בדצמבר.

לטענת המדינה, קם גנבה במהלך שירותה הצבאי כפקידה בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז לשעבר, יאיר נוה, כ-2,000 מסמכים סודיים ומוגבלים ובהם פירוט של תהליכי קבלת החלטות, סיכומי פגישות ופירוט של סדר הכוחות בפיקוד.

קם, כך נטען, העתיקה את המסמכים הסודיים למחשב והעבירה אותם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו, אשר השתמש בהם לצורך כתיבת תחקירים שעסקו, בין היתר, בפעולות חיסולים של צה"ל בניגוד להחלטת בג"ץ.‏‎‎‏