שחקן חדש בחיפוש נפט וגז: לארי מייזל מתמודד ב"בנימין"

איש העסקים היהודי שבבעלותו חברת הבנייה MDC, מתמודד על היתר החיפושים הימי מול חדרה ■ לקבוצת MDC אין ככל הידוע ניסיון קודם בתחום חיפושי הנפט, אולם היא נהנית מיתרות מזומנים בהיקף 1.78 מיליארד דולר

שחקן בינלאומי מצטרף לזירה הלוהטת של חיפושי נפט וגז: איש העסקים היהודי לארי מייזל מצטרף להתמודדות על היתר החיפושים הימי "בנימין", מול חופי חדרה. ל"גלובס" נודע כי מייזל, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הבנייה האמריקנית MDC אותה ייסד ב-1972, הגיש בשבוע שעבר בקשה לקבלת היתר במשרדי הממונה על ענייני הנפט בירושלים.

הצטרפותו של מייזל להתמודדות על בנימין מהווה הישג למשרד התשתיות המבקש למשוך לישראל מתמודדים רציניים ובעלי הון משמעותי. לקבוצת MDC אין ככל הידוע ניסיון קודם בתחום חיפושי הנפט, אולם היא נהנית מיתרות מזומנים בהיקף 1.78 מיליארד דולר. את הרבעון הראשון של 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 147 מיליון דולר, והפסד של 20 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע עוד כי בנוסף למייזל הגישה גם קבוצה נוספת בשם קאסל קידוחים בקשה להתמודדות על היתר בנימין. מספר הקבוצות המתמודדות על ההיתר עומד כיום על חמש, אולם לפי ההערכות, ההיתר - המשתרע על שטח של 1,660 קמ"ר - יחולק לשלושה אזורי רישיון נפרדים, כך שיהיו מספר זוכים שיפעלו בשטח הרישיון.

מייזל הוא ממייסדי מרכז שמעון ויזנטל בקליפורניה ומבכירי התורמים למוסד זה. ב-2004 התעניין מייזל באפשרות לרכוש את גרעין השליטה בבנק דיסקונט אולם דרש מהאוצר לערוך בדיקת נאותות בבנק כתנאי מוקדם לכך. שנה לפני כן הוא התעניין באפשרות להצטרף לאיש העסקים יוסי מימן כמשקיע בערוץ 10, אולם גם עסקה זו לא יצאה אל הפועל.

בתוך כך, במשרד התשתיות נמשכת בדיקת הבקשות העומדות בתנאי הסף החדשים שנקבעו. במשרד אישרו כי הבדיקה מתארכת בשל הצורך לבדוק האם הבקשות עומדות בתנאי הסף החדשים שפרסם הממונה על ענייני הנפט, ד"ר יעקב מימרן. ההנחיות החדשות מקשיחות את דרישות הסף בכל הקשור לניסיון עבר בקידוחים ולהון עצמי.