הראל ביטוח הגדילה את גיוס ההון ל-630 מיליון שקל בשל ביקושי יתר

מדובר בגיוס שטרי הון נדחים מסוג הון משני עליון מורכב ראשון של חברת ביטוח בישראל ■ ביקושי היתר הגיעו ל-1.4 מיליארד שקל ■ הגיוס למוסדיים גדל ל-560 מיליון שקל, לעומת תיכנון מוקדם לגייס 400 מיליון שקל ■ מהציבור גייסה החברה עוד 70 מיליון שקל

תנאי השוק לא הפריעו לגיוס הון ראשון מסוג זה של חברת ביטוח בישראל: חברת הביטוח הראל השלימה הערב גיוס של 630 מיליון שקל. החברה גייסה שטרי הון נדחים, שהם למעשה הון משני עליון מורכב, בשני מסלולים: האחד, שקלי משתנה בריבית של 1.8% ומח"מ של 7.15, והשני, מסלול צמוד בריבית של 3.9% ומח"מ של 8.6 שנים. נציין כי ההנפקה החדשה הינה בהתאם לאישור חדש שניתן מהמפקח על הביטוח.

המח"מים הנ"ל הינם בהנחה שהחברה תפרע את חובותיה בפירעון מוקדם, עם זאת במסגרת התשקיף מצויין כי מכשיר גיוס ההון החודש בו עשתה החברה שימוש לראשונה, ניתן לדחות את התשלומים (קרן+ריבית) עד 6 שנים.

החברה זכתה לביקושי יתר בשלב המוסדי של 1.4 מיליארד שקל, בעקבות כך הגדילה החברה את הגיוס מהמוסדיים ל-560 מיליון שקל לעומת 400 מיליון שקל שתכננה לגייס מהם. בשלב הציבורי גייסה החברה עוד 70 מיליון שקל. נציין כי לחברה ניתנה ע"י חברת הדירוג מעלות לגייס עד 700 מיליון שקל, וזאת לפי דירוג של "-AA"

בעקבות הצלחת הגיוס, צפויות גם חברות ביטוח נוספות להצטרף למגמה ולנסות לגייס הון בשוק.

את ההנפקה הובילו לידר שוקי הון בשיתוף לאומי ושות', פועלים IBI, מנורה, רוסאריו, מיטב ואנליסט.