יצחק תשובה הרים ידיים: הנפקת אלעד קנדה נדחתה

אלעד קנדה היא חלק מאלעד גרופ, שבמאזנה חוב של כ-3.3 מיליארד שקל בסדרות אג"ח, שהונפקו למוסדיים בישראל, והחברה-הבת אלעד יו.אס שפועלת בעיקר בפלורידה

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק הציבורית ובקבוצת אלעד גרופ הפרטית, נאלץ לדחות את הנפקת המניות של אלעד קנדה, בשל ירידות השערים בשוקי ההון בעולם.

אלעד קנדה היא חלק מאלעד גרופ, שבמאזנה חוב של כ-3.3 מיליארד שקל בסדרות אג"ח, שהונפקו למוסדיים בישראל, והחברה-הבת אלעד יו.אס שפועלת בעיקר בפלורידה.

ל"גלובס" נודע שמלבד האווירה השלילית בשווקים, קיים פער משמעותי בין רצונו של תשובה להנפיק לפי שווי של 600 מיליון דולר לפני הכסף, לבין הערכת שווי החברה על-ידי השוק (כ-400 מיליון דולר).

מהחברה נמסר כי "אם ההנפקה תידחה, זה אך ורק בגלל המצב בשוק. כשהמצב יהיה סביר אפשר יהיה להתווכח על המחיר. זו לא שאלה של מחיר כרגע".

לחברה, שפעילה בתחום הנדל"ן המניב בקנדה, הון עצמי של 401 מיליון דולר קנדי (43% מהמאזן).

חברה אחרת בשליטת תשובה, דלק נדל"ן, השלימה היום הנפקת זכויות וגייסה כ-126 מיליון שקל. בעל השליטה ניצל את מלוא חלקו בזכויות (כ-50.7%) והזרים לחברה 64 מיליון שקל. לפי הערכות, גם שאר בעלי המניות ניצלו את חלקם בזכויות, בהם בנק הפועלים וקבוצת דלק.

ההנפקה בוצעה במחיר של 1.1 שקל למניה, מה שמסביר שחיקה של 50% במחיר המניה מתחילת השנה למחיר המשקף לחברה שווי של כ-260 מיליון שקל בלבד.