סיכוי לעליה?

האינדיקטורים של המעו"ף פונים למעלה, אם לא יהיו הפתעות בעולם, פנינו כלפי מעלה

אף אחד לא יכול לטעון שמשעמם לו בכל הקשור לשווקים הפיננסיים. פאניקה מתחלפת בשמחה, מתפתחת מתחלפת במפותחת, משבר מתחלף בהזדמנות שהופכת למלכודת ובאווירה כזו צריך לקבל החלטות.

בשלב ראשון, צריך להכיר במציאות ולקבל אותה כפי שהיא. אלו השווקים כרגע, זו התנודתיות שצריך להתמודד איתה ואלו ההזדמנויות שהיא מייצרת. אפשר גם לנסות להנות מזה (סה"כ מרכבות הרים רבים נהנים) וכדאי גם להסתכל על התקופה הנוכחית מהעתיד ולשאול את עצמנו איך היא תיראה אז ועל מה נתחרט שלא עשינו. ואז, פשוט תעשו בשביל שלא תתחרטו.

זהו, התפתחנו!

הסתכלו סביב, אנחנו מדינה מפותחת. אפשר לייצר סטיקרים. אחרי כל האזהרות מצד אחד, וההבטחות לתשואה פנטסטית מצד שני, ביום ה-D, בו ישראל עברה על פי MSCI (דרך אגב, זכרו שזה על פי MSCI. לא כולם עדיין חושבים שאנחנו מדינה מפותחת ויש לנו עוד לאן להתפתח...) לסטאטוס של משק מפותח, קבלנו עליה של 1.74% של מדד ת"א- 25 , במקביל לעליות בבורסות העולם. לא ביג דיל. נכון שנפח המסחר היה חריג אבל את השורה התחתונה זה לא מעניין, למעט אולי את זו של הברוקרים שהרוויחו עמלות.

הדבר החשוב הוא שנוצר איתות טכני לעליה אפשרית בהמשך. זה מתחיל בתבנית הפטיש מיום שלישי, ממשיך בפער המחיר העולה ביום רביעי ונגמר בעובדה שתל אביב 25 נשאר בסופו של דבר מעל 1,095 ומעל הממוצע הנע ל-200 יום.

האינדיקטורים פונים יפה למעלה כך שאם לא יהיו הפתעות דרמטיות בעולם, נכון ליום רביעי סיום המסחר, פנינו כלפי מעלה. כמובן שמהלך מתחת ל-1,095 ילבין את פנינו. אבל, היה ונראה את תל אביב 25 מעל 1,095 ניתן יהיה להתחיל לחשוב בכיוון של גל עולה. אזור ההתנגדות הוא בין 1,030 ל-1,050. מהלך מעל 1,050 יחשב סימן שורי מאוד. התנגדות באזור הזה ומהלך מתחתיו בהמשך (התנגדות ב-1,050 ומהלך מתחת ל-1,030) יחשבו סימן דובי.

וול סטריט מגמגמת

אחרי מסחר חיובי ביום שלישי (ירידה חדה ובסוף עליה, תבנית של פטיש) ופתיחה מבטיחה ביום רביעי, סגר ה-S&P 500 את המסחר ביום רביעי סגירה אנמית. להזכיר שאנחנו עדיין עם שאלת התמיכה ב-1,060. על פי נתוני יום רביעי, גם של מניות רבות שסקרתי, ניתן לתת לה עוד סיכוי. מהלך מעל 1,090 יחשב סימן חיובי. הגנה מתחת ל-1,055 או 1,050. לטווח הקצר, מהלך מתחת ל-1,065 יחשב סימן דובי.