מדיגוס מזנקת: פסיקה של ה-FDA עשויה לתרום למכירות

במדיגוס מעריכים כי להודעת ה-FDA תהיה השפעה ארוכת טווח ומשמעותית על הטיפול במחלת ה-GERD

מניית חברת מדיגוס רושמת כעת עלייה חדה במחזור גבוה בבורסה. החברה הוציאה הבוקר (ה') הודעה לבורסה כי ה-FDA הוציאה אזהרה למשתמשים ורופאים בדבר סיכונים מוגברים אפשריים לשברים במפרק הירך, בשורש כף היד ובעמוד השדרה, הנובעים מהשימוש בתרופות המכונות PPI.

תרופות אלה משמשות בין השאר לטיפול במחלת ה-GERD ומהוות הפתרון התרופתי המוביל לטיפול במחלה, שמוצר ה-SRS של מדיגוס מהווה להן תחליף.

האזהרה מבוססת על מספר מחקרים, אשר הצביעו על כך כי המטופלים הנתונים לסיכון הגבוה ביותר הם אלה המטופלים בתרופות ה-PPI במשך שנה ויותר, או כאלה הנוטלים את התרופות במינון גבוה.

מחלת ההחזר הקיבתי-הוושטי (GERD), נגרמת עקב חזרה לא תקינה של נוזלי הקיבה לוושט. מחלת ה - GERD הינה אחת מהמחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי, על פי נתונים והערכות השיעור הכללי באוכלוסיה העולמית של הסובלים מ-GERD עשוי להיות בין 5% ל-7%. כ- 50 מיליון חולים במחלה, מטופלים בתרופות מסוג PPI בארה"ב ואירופה בלבד. התרופות אינן פותרות את הבעייה הואיל שנועדו לשלוט ברמת החומציות. פיתרון הבעיה, קרי שיחזור שסתום, מתבצע באמצעות ניתוח או הליך אנדוסקופי בו יוצרים שסתום מלאכותי לקיבה המונע את ההחזרה של נוזלי הקיבה לוושט.

חברת מדיגוס פיתחה מערכת אנדוסקופית (SRS) לטיפול במחלה, בעזרתה ניתן ליצור שסתום מלאכותי על גבי דופן הקיבה והוושט. היתרון בפרוצדורה של מדיגוס על פני הניתוח הוא שאין צורך בהליך כירורגי, דבר המפשט את ההליך ומקטין את זמן ההתאוששות של החולה מהפרוצדורה.

במדיגוס מעריכים כי להודעת ה-FDA תהיה השפעה ארוכת טווח ומשמעותית על הטיפול במחלת ה-GERD. יצוין, עם זאת, כי כיום אין לחברה יכולת להעריך באיזו מידה יושפע שיעור מתן תרופות ה-PPI עקב הודעת ה-FDA למטופלים הסובלים מהמחלה וכיצד שינויים אפשריים אלו ישפיעו על הביקוש לסוגי הטיפול החליפיים לתרופות ה-PPI.