עו"ד רם כספי: התקשורת משפיעה על השלטון יותר מאשר בעלי ההון

אמר בכנס לשכת המבקרים הפנימיים: "הון ושלטון זו סיסמה פופוליסטית וריקה מתוכן" ■ מיקי רוזנטל, שיצא נגד משפחת עופר המיוצגת בידי כספי, הציג את העמדה ההפוכה: "הון שלטון זו לא סיסמה - אלא מציאות כואבת"

"ההשפעה של התקשורת על בעלי ההחלטות היא פי כמה וכמה מכל בעלי ההון" - כך אמר היום (ה') עו"ד רם כספי, בנאום אמוציונלי במיוחד בפאנל בנושא הון ושלטון בכנס השנתי של לשכת המבקרים הפנימיים.

"הון ושלטון זו סיסמה פופוליסטית, ריקה מתוכן", חזר כספי על דברים שאמר בהזדמנויות שונות רבות. "זכותו של כל בעל מפעל להיפגש עם השלטון. מה קרה? אותי יותר מטריד שעיתונאי מחביא אלפי מסמכים..." אמר בהתייחסו לפרשת ענת קם.

כספי העביר ביקורת על אמירת השופט אברהם הימן, שדן במעצרים בתיק הולילנד, ולפיה פרשת הולילנד היא הפרשה החמורה ביותר שהיתה לנו. "איך יכול שופט שלום לקבוע שזו הפרשה החמורה ביותר שהיתה לנו? כך לא צריך להתנהל שופט בישראל!" התרעם כספי.

"במשך חודשיים כל אחד במדינה אמר ש.א.א זה אהוד אולמרט", אמר כספי. "למה מדינה שלמה צריכה להפעיל את הדמיון? והתקשורת כיסתה על זה... הגענו למצב שבו איש ציבור היום צריך להתייצב בפני התקשורת ולומר: 'אני אוכיח את חפותי בבית המשפט'. משהו השתבש לנו. הוא צריך להוכיח את חפותו - או שהפרקליטות צריכה להוכיח את אשמתו?"

לדברי כספי, "לא הכל מושחת כאן. המדינה שלנו היא לא מדינה מושחתת! יכול להיות שיש מישהו שהוא מושחת, אבל מכאן ועד למסקנה שהכל מושחת, וקמות לנו שדולות למלחמה בשחיתות - המרחק רב".

העיתונאי מיקי רוזנטל, שיצא נגד התנהלותה של משפחת עופר המיוצגת בידי כספי, הציג את העמדה ההפוכה: "הון שלטון זו לא סיסמה - אלא מציאות כואבת", אמר.

לדברי רוזנטל, לא תמיד האירועים הם בעלי גוון פלילי אלא בעייתיים מבחינה ציבורית, כמו למשל פרשת שטייניץ.

"חלק גדול מבעלי ההון מתעשר על חשבוננו, וזו בעיה", אמר רוזנטל. "הם עושים זאת באמצעות הטבות, מקורבים... אין לי בעיה שראש ממשלה ייפגש עם נוחי דנקנר, אבל שיפרסמו לציבור פרוטוקול על מה היתה הפגישה, כי אחרת אנחנו בבעיה. אחד הערכים שלנו הוא תחרותיות. כשאתה מייצר פגישה בין ראש הממשלה לדנקנר, שיכולה לייצר לדנקנר יתרון על פני אחרים - אתה פוגע בעקרון התחרותיות".

רוזנטל הזכיר כי "עו"ד כספי מתפרנס מהון שלטון, ולכן הוא לא מסוגל לראות את הבעיה. כספי לדוגמה יכול לנהל דיון קואליציוני מטעם סיעת קדימה, ואחר-כך לייצג אנשי הון שקדימה צריכה לקבל לגביהם החלטות. אז כספי מתפרנס מזה לא רע, אבל יש בעיה מוסרית עם העניין הזה".