כן פייט מדווחת: התרופה בפיתוח יעילה בטיפול בצהבת C

בניסוי קליני, שלב I/II, אותו היא עורכת בחולי סרטן הכבד עם תרופת ה-CF102 נצפתה באחד החולים אשר הינו חולה גם בצהבת מסוג C ירידה חדה ברמת נגיף הצהבת מסוג C הקיים בדם החולה

חברת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות סרטניות ודלקתיות, הודיעה היום (א') על התפתחות מהותית בעסקיה. החברה דיווחה כי בניסוי קליני, שלב I/II, אותו היא עורכת בחולי סרטן הכבד עם תרופת ה-CF102 נצפתה באחד החולים אשר הינו חולה גם בצהבת מסוג C ירידה חדה ברמת נגיף הצהבת מסוג C הקיים בדם החולה.

בבדיקה שנערכה במעבדה המוסמכת על ידי ארגון הבריאות העולמי, נמצא כי בדגימות דם של אותו חולה חלה ירידה חדה ומתמשכת ברמת נגיף הצהבת מסוג C .

לדברי פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט, "תוצאה זו הינה פריצת דרך בטיפול בחולים נשאים של וירוס הצהבת: שילוב יעילות התרופה בהורדת כייל הנגיף יחד עם פרופיל הבטיחות המרשים שלה פותח בפני החברה שוק פוטנציאלי ענק לתרופה זו. יש לזכור שהווירוס הזה הינו מהגורמים הבולטים להתפתחות מחלות כבד קשות, לרבות שחמת הכבד וסרטן הכבד, ומיגור הווירוס יסייע במניעה וטפול במחלות אלה ".

כן פייט דיווחה לאחרונה על קבלת פטנט בארה"ב המגן על השימוש בתרופת ה-CF102 לטיפול במחלות ויראליות הכוללות בנוסף לווירוס הצהבת גם את וירוס האיידס, וירוס השפעת ווירוסים נוספים. לכן פייט קניין רוחני והגנת פטנטים רחבה גם בשאר חלקי העולם לרבות פטנטים באירופה, סין יפן ומדינות נוספות. יש לציין כי במקביל לניסוי בחולי סרטן הכבד מתבצע גם ניסוי קליני בחולים נשאים של וירוס הצהבת מסוג C.

נגיף הצהבת מסוג C מועבר דרך נוזלי הגוף או בשכיחות נמוכה יותר דרך יחסי מין וכיום לא קיים חיסון מפני המחלה. כ-50%-85% מנשאי הנגיף עתידים לפתח מחלה כרונית, וכ- 25%-76% מתוכם עתידים לסבול ממחלה כרונית פעילה ושחמת הכבד אשר הינן הסיבות המובילות באירופה ובארצות הברית להשתלת כבד ומעלות באופן משמעותי את הסיכון להתפתחות סרטן הכבד.

כיום, מוצע לחולים טיפול תרופתי הכולל בעיקר נטילת כדורי RIBAVIRIN בשילוב עם זריקות אינטרפרון אשר יעילות לזמן מוגבל ובעלות תופעות לוואי. עם זאת, גודל השוק הנוכחי של תרופות אלו הינו מעל 3 מיליארד דולר וצפוי לזנק עד ל-8.3 מיליארד דולר ב- 2012.