יש כסף: מבני תעשיה, קרדן ודרבן הכריזו על רכישות בחזרה

מבני תעשיה תרכוש בסכום של עד 70 מיליון שקל, דרבן בסכום של עד 60 מיליון שקל וקרדן ישראל תרכוש מניות של קרדן אן.וי בהיקף של עד 30 מיליון שקל

התיקון האחרון במחירי המניות, כך נראה, עורר את תאבונן של חברות בבורסה להוציא כסף ששוכב בקופתן על רכישות בחזרה של מניותיהן. נזכיר כי בסוף 2008, לאחר המפולת הגדולה, התרומם בבורסה גל אדיר של רכישות בחזרה (אז זה היה בעיקר של אג"חים שנסחרו במחירי רצפה) אולם לאחר מכן, עם התקדמות ההתאוששות בבורסה, נרשמה גם רגיעה בתחום הזה.

הבוקר (א'), בכל אופן, הכריזו שלוש חברות בולטות בשוק על רכישות משמעותיות. הראשונה, מבני תעשיה של אליעזר פישמן החליטה לאשר מסגרת לרכישה עצמית של מניות החברה בסכום של עד 70 מיליון שקל. רכישת המניות, ככל שתתבצע, תקטין את הונה העצמי של החברה בגובה הסכום בו תרכוש החברה את המניות ותגדיל את הרווח הבסיסי למניה.

הרווחים הראויים לחלוקה של מבני תעשיה, על פי הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון, עומדים על סך של 982 מיליון שקל ושווי השוק שלה עומד על כ-1.62 מיליארד שקל כך שלא מדובר בסכום מהותי.

השניה, קרדן ישראל , הודיעה כי בכוונתה לרכוש מניות של קרדן אן.וי. , החברה האם של קרדן ישראל, בהיקף של עד 30 מיליון שקל. נכון להיום כבר מחזיקה החברה בכ-9.4% מהונה של קרדן אן. וי., ששוויה בשוק כ-1.75 מיליארד שקל.

החברה השלישית, דרבן השקעות, החליטה לאשר מסגרת לרכישה עצמית של מניות החברה בסכום של עד 60 מיליון שקל. לדרבן יש בקופה רווחים הראויים לחלוקה בהיקף של כ-1.24 מיליארד שקל ושווי השוק שלה עומד על כ-856 מיליון שקל.

* החברות מבני תעשיה ודרבן נמצאות בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, שהינו בעל השליטה ב"גלובס".