האקטואר שהעיד במשפט ישראל פרי: "עיוותו את דבריי"

יצחק בלאס, שהגיש חוות-דעת מטעם ההגנה במשפטו של פרי, טוען כי נציגי הפרקליטות עיוותו את הדברים העולים מעדותו ונתנו להם פרשנות הפוכה בדיון הנוסף בבית המשפט העליון ■ הפרקליטות: "הטענה חסרת שחר"

התפתחות נוספת בסאגה המשפטית בעניינו של עו"ד ישראל פרי, המרצה 10 שנות מאסר בעקבות עבירות של גניבה בידי מורשה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות ביטוח בפרשת הפנסיה הגרמנית.

האקטואר יצחק בלאס, שהגיש חוות-דעת מטעם ההגנה במשפטו של פרי, פנה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה למתן סעד הצהרתי שיבהיר את העדות שמסר במשפטו של פרי.

לטענתו של בלאס, נציגי הפרקליטות עיוותו את הדברים העולים מעדותו ונתנו להם פרשנות הפוכה בדיון שהתקיים לפני חודשים אחדים בבית המשפט העליון, במסגרת הליכי הדיון הנוסף הנערכים לפרי.

בלאס מבקש מבית המשפט להצהיר כי הפרמיות שחושבו על-ידיו היו הוגנות וראויות וכי כל ניסיון של הפרקליטות לפרש את עדותו באורח אחר, מעוות את העדות ופוגע בשמו הטוב.

"הדברים ששמה המדינה בפיו של בלאס אינם נכונים", נכתב בהמרצת הפתיחה שהוגשה לבית המשפט - בתיאום עם פרי ועורכי דינו - "הוא מעולם לא אמר דברים שכאלה, והם בבחינת פרשנות שגויה של עמדתו. הקביעות השיפוטיות בפרשה, וכן טענותיה של המדינה בהליכים הללו, הם כפצע בבשרו של בלאס".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "יצחק בלאס העיד כעד תביעה וכעד הגנה במשפטם של ישראל פרי והארגון למימוש האמנה. עדותו המלאה של בלאס היתה בפני הערכאות שדנו בעניינם של פרי והארגון, כמו גם טענות הצדדים בהתייחס אליה.

"הטענה כי במסגרת הדיון הנוסף שמה המדינה דברים בפיו של בלאס הינה חסרת שחר, ולו מהטעם שהמדינה הסתמכה על קביעות עובדתיות שנקבעו על-ידי בתי המשפט. המרצת הפתיחה טרם הגיעה לידי המחלקה הכלכלית, ותגובת הפרקליטות תימסר, כמקובל, לבית המשפט".