עיר הבה"דים: משהב"ט יבחן ההצעה לשמירת מעמד קבלני המשנה

לפי הצעת התאחדות הקבלנים, הזכיין הראשי שייבחר יתחייב לכלול בכל הסכם עם קבלן או ספק משנה הוראה שלפיה הוא מתחייב לשלם לקבלן המשנה לא יאוחר מ-7 ימים ממועד קבלת התשלום ממזמין העבודה

משרד הביטחון יבחן את הצעתה של התאחדות הקבלנים שלפיה הזכיין שייבחר במכרז קרית ההדרכה של צה"ל בנגב (עיר הבה"דים) יתחייב לשלם לקבלני המשנה לא יאוחר משבעה ימים ממועד קבלת התשלום ממזמין העבודה, במקרה זה, משרד הביטחון. זאת כדי למנוע את שחיקת מעמדם של קבלני המשנה במהלך העבודות לבניית עיר הבה"דים.

כזכור, חמש הקבוצות המתמודדות במכרז עיר הבה"דים קיבלו לפני כעשרה ימים את מסמכי שלב ה-RFP (הזמנה להגשת הצעות מחיר) במכרז, שעלותו המוערכת עומדת על כ-2.5-3 מיליארד שקל, לא כולל הוצאות החזקת הפרויקט ב-20 השנה הראשונות.

בעקבות פרסום שלב ה-RFP התרעמה התאחדות הקבלנים על שחיקת קבלני המשנה בתנאי המכרז וטענה כי סיכומים מוקדמים בין הקבלנים למשרד הביטחון הופרו, ובהם השמירה על קבלני המשנה.

לאור חילוקי הדעות נפגשו נציגי התאחדות הקבלנים עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי שני, בסוף השבוע וסוכם כי משרד הביטחון יבחן את נושא התשלומים לקבלני המשנה. את התאחדות הקבלנים ייצגו בפגישה נשיא ההתאחדות ניסים בובליל, מנכ"ל ההתאחדות יוסי גורדון, יו"ר האגף לבנייה חוזית בהתאחדות אשר גרין ומנכ"ל אגפי התשתיות והבנייה החוזית בהתאחדות דוד שחף.

"אוזן קשבת"

בנוסף יבחן משרד הביטחון את הדרך הנכונה לשלב את עניין קבלני המשנה בהבהרות שיועברו לחמש הקבוצות המתמודדות במכרז. בפני שני הוצגה הצעת התאחדות הקבלנים, שלפיה הזכיין הראשי שייבחר יתחייב לכלול בכל הסכם עם קבלן או ספק משנה הוראה שלפיה הוא מתחייב לשלם לקבלן המשנה לא יאוחר משבעה ימים ממועד קבלת התשלום ממזמין העבודה. לדברי ההתאחדות, שילוב נקודה זו בדרישת הבסיס מהזכיינים ימנע מצב שבו יישחקו קבלני המשנה במהלך העבודות הארוכות לבניית עיר הבה"דים.

בובליל ציין כי "מצאנו אוזן קשבת. אני מקווה שהסיכומים העקרוניים בינינו יהפכו לעובדות בשטח ושמשרד הביטחון יוכיח הלכה למעשה את מחויבותו כלפי קבלני המשנה ואלפי העובדים שיועסקו בבניית קרית ההדרכה. בזכות מוסר תשלומים מעוגן ויציב נוכל לשמור על העובדים ועל קבלני המשנה ובכך על ביצוע העבודות בזמן וביעילות".

חמש הקבוצות המתמודדות כעת על שלב ה-RFP הן אותן קבוצות שזכו בהליך המיון המקדים (PQ) של המכרז לבחירת הזכיין בשנה שעברה. אלה כוללות את שיכון ובינוי בשיתוף אשטרום, אפריקה ישראל בשיתוף אלקטרה, מבני תעשייה בשיתוף א. דורי ואלטל וכן חברת מנרב יחד עם שפיר.