ישראלית נוספת בקרנות הביוטק: 7 Health Ventures

תנסה להשיג את הסכום לקרן בשיתוף עם הקרן האמריקנית ביי סיטי קפיטל ■ הגופים הנוספים שינסו לגייס קרנות במסגרת זו: אורבימד, מדיקה וגורם נוסף שלא נחשף

ארבעה גופים עמדו בתנאי הסף של המכרז להקמת קרן הביוטק הממשלתית, אחד מהם הוא הקרן האמריקנית הוותיקה Bay City Capital. ל"גלובס" נודע כי הקרן חברה לצורך זה לקרן ההון סיכון המקומית 7 Health Ventures, והשתיים ניגשו למכרז כגוף משותף, שנמצא בימים אלה בשלבי גיוס. ב-7 Health Ventures סירבו להגיב לידיעה.

קרנות הביוטק שמוקמות ביוזמת משרדי התמ"ת והאוצר, מיועדות לתת זריקת מרץ לתחום ולסייע להתגבר על כשלי שוק, כך שיישארו יותר חברות ביומד בישראל ופחות חברות שנמכרות לחו"ל בתחילת הדרך.

קרנות ב-400 מיליון דולר

מלבד ביי סיטי קפיטל ו-7 Health Ventures, הגופים שעמדו בתנאים והחלו לגייס קרן, הם הקרנות אורבימד ומדיקה וגוף נוסף שלא נחשף. ההיקף הכולל של הקרנות, כולל התמיכה הממשלתית, יעמוד על 400 מיליון דולר.

ביי סיטי מסן פרנסיסקו מתמקדת בהשקעות במדעי החיים, והשקיעה לאורך השנים 1.6 מיליארד דולר בעשרות חברות באמצעות מספר קרנות. 7 Health Ventures הישראלית, שהוקמה על-ידי ד"ר דליה מגידו, מתמקדת גם היא בתחום הרפואי. בין היתר, יש לקרן השקעות ב-Chiasma, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור הספיגה של תרופות, וב-AngioScore שהיא חברת מכשור רפואי שפועלת בתחום הקרדיולוגיה.

צ'ארלס סו חוזר

לאחד מהשותפים בביי סיטי יש קשר ארוך טווח עם ישראל. זהו ד"ר צ'ארלס סו, שהיה שותף בקרן הישראלית וולדן ובאדוונט, שהקימה את קרן ההון סיכון ג'מיני. עוד שותף בביי סיטי הוא ד"ר מייקל פרי, שעבד בחברות פארמה בולטות, כמו נוברטיס ובקסטר.

מהכיוון של 7 Health Ventures מגיעים ד"ר מגידו, שהקימה את הקרן בשנת 2007 וגייסה לפעילותה 70 מיליון דולר; אמיר זיידמן, ששימש בעבר כסגן נשיא לפיתוח עסקי בחממת אופקים וכמנהל תחום השיווק ב-Flash Networks, ובעבר היה גם ממייסדי חטיבת הסלולר בקומברס; וכן לימור סנדץ, לשעבר בקרן אוורגרין, שכיהנה קודם לכן גם כסגנית נשיא לתפעול בחממת ניות.

לפי אתר האינטרנט של 7 Health Ventures, הקרן עצמה מתמקדת בהשקעות בחברות עם טכנולוגיה ומכשור רפואי, ביוטק, תרופות וגם תוכנה ושירותים. החברה משקיעה בחברות בכל השלבים ובדרך-כלל השקעתה היא בסדר גודל של 1-5 מיליון דולר.