לדור: "העולם נוקט בגישה צבועה וצרת-אופקים בפרשת המשט"

פרקליט המדינה דיבר לפני תחילת הדיון בבג"ץ בנוגע לחוקיות פעולת צה"ל במשט לעזה ■ "אם לא היתה בקרה על תכולת האוניות - היינו מאפשרים לארגון טרור לבנות מחסן נשק גדול, ולא היתה ברירה אלא למנוע זאת"

"העולם נוקט בגישה צבועה וצרת-אופקים, ולישראל יש חובה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הדרך היחידה לעשות כן היתה להטיל את הסגר הימי על עזה ולהתעקש שלא לאפשר את הפרתו" - כך אמר היום (ד') פרקליט המדינה, משה לדור, לפני תחילת הדיון בבג"ץ בנוגע לחוקיות פעולת צה"ל כלפי המשט לעזה.

לדור הוסיף כי "האירוע שלשום (ב') היה יוצא דופן, אך מדינת ישראל מחויבת להגן על ביטחונה ועל ביטחון אזרחיה ובמיוחד על תושבי דרום הארץ, מול ארגון שהשתלט על רצועת עזה והפך אותה לישות טרור".

לדבריו, "חובה על המדינה למצוא מענה לכך, ונמצא מענה חלקי שכלל בין היתר בתקופה האחרונה הטלת סגר ימי על הרצועה".

לדור הוסיף ואמר כי "אסור לישראל לאפשר הברחת אמצעי לחימה ושבירת הסגר. במקרה הנוכחי, למרות רטוריקות כי מדובר בפעילי שלום הומניטאריים - לא כך היה. אם אין בקרה על תכולת האוניות - בעצם אנו מאפשרים לישות הטרוריסטית לבנות בתוכה את מחסן הנשק הגדול ביותר שארגון טרור בעולם מחזיק, ולכן אין ברירה אלא למנוע זאת".

"השורה התחתונה", סיים פרקליט המדינה, "היא שאי-אפשר להרשות כניסה בלתי מבוקרת של ספינות חמושות. ארגון הטרור הזה פוגע מזה שנים ומכוון נגד אוכלוסייה אזרחית, בניגוד לכל כלל ודין בינלאומי שהוא".