גוגל וארגון לשכות הפרסום באירופה השיקו ברומטר מסחר צרכני

הכלי החדש הוא כלי אינטרנטי חינמי, שמטרתו לספק תובנות צרכניות למפרסמים ב-27 מדינות, בהן ישראל, ובכ-36 קטגוריות מוצרים

ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי באירופה (IAB) וענקית החיפוש גוגל השיקו בסוף השבוע (ה') כלי חדש - ברומטר מסחר צרכני (CCB). הכלי החדש הוא כלי אינטרנטי חינמי, שמטרתו לספק תובנות צרכניות למפרסמים ב-27 מדינות, בהן ישראל, ובכ-36 קטגוריות מוצרים.

הכלי החדש עושה שימוש בנתוני סקרים של TNS, ובאמצעותו יוכלו מפרסמים ומשווקים לבחור מדינה, ולקבוע לגביה פרמטרים ורטיקליים שונים על מנת לדעת מהי הסבירות שהצרכנים יבצעו את סקר השוק והרכישה באינטרנט. הנתונים שעליהם מבוסס הכלי יעודכנו מדי שנה כדי לסייע למשווקים לזהות ולכמת תנודות בהתנהגות הצרכנים לאורך זמן.

שימוש נוסף אשר יתאפשר באמצעות כלי המחקר החדש הוא השוואת מעמד החיפוש המקוון בהשוואה למקורות מידע צרכניים אחרים במדינות שונות בכדי לדעת כיצד להקצות את תקציב השיווק.

לדברי ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל בישראל, "חברות ומפרסמים נאלצים להשקיע משאבים רבים בכדי להבין את התנהגות הצרכנים. החל מהיום, ברומטר המסחר הצרכני המשותף של גוגל ו-IAB יאפשר להם לנתח בחינם, במהירות ובקלות את התנהגות הצרכנים בפילוח קטגוריות מוצרים שונות במדינות שונות ועל-ידי כך להקצות את משאביהם ביתר אפקטיביות".