התעשיינים יפעילו סעיף מיוחד בתקנון כדי להאריך כהונת ברוש

גורמים בקרב התעשיינים מצביעים על פעילות שכנוע נמרצת של עופר עיני ■ בהסתדרות מכחישים

שרגא ברוש יישאר בתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים עוד שנה נוספת לפחות - כך נודע ל"גלובס". בראשית החודש הבא תתכנס האסיפה הכללית של ההתאחדות וישונה התקנון שלה, כך שברוש יוכל להישאר בתפקידו אם יושג רוב של שני שלישים מהמצביעים באסיפה.

שלושת המועמדים שהוזכרו לתפקיד, דוד ארצי, לשעבר יו"ר מכון היצוא, רוני קוברובסקי מקוקה קולה ואורי יהודאי מפרוטרום, הסירו בימים האחרונים את מועמדותם.

"עיני לא ביקש"

גורמים הקשורים לתעשיינים מציינים את פעילותו הנמרצת של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אצל חברי האסיפה הכללית, למען הצבעה על המשך כהונתו של ברוש. בהסתדרות טוענים מנגד, כי ברוש הוא שיזם התייעצות בעניין עם עיני, וכי עיני ייעץ לו בלבד להאריך את כהונתו.

"יו"ר ההסתדרות לא שוחח בעניין זה עם אף חבר בתעשייה או עם אדם אחר שקשור לעניין, ובוודאי שלא ביקש מאף אדם להשפיע על ברוש להמשיך בכהונתו" - כך מסרו בארגון.

ברוש מסיים בקרוב שתי קדנציות של שלוש שנים, ולפי התקנון הנוכחי נמנע ממנו להישאר בתפקיד או להתמודד על קדנציה נוספת. אחת האפשרויות שנבחנות היא לפנות לוועד הפועל של ההתאחדות ולהפעיל את סעיף "תקנה לשעת חירום" המופיע בתקנון, ולקבוע כי המצב הכלכלי, הדיונים על תקציב דו-שנתי, היחסים המיוחדים בין ברוש לעיני ו"טובת המשק" - כל אלה מחייבים לכאורה את המשך כהונתו של ברוש.

באחרונה התבטא ברוש כי הוא נחוש לסיים את הקדנציה השנייה שלו, ואף התייחס לאפשרות להתמנות לתפקיד יו"ר מפעל הפיס.

ההצבעה - 4 ביולי

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "לאחר פניות רבות של תעשיינים אל ברוש בבקשה כי ימשיך לכהן שנה נוספת בתפקידו - לאור המצב הכלכלי בו שרוי המשק, ולאור תהליכי אישור התקציב הדו שנתי ופעולות רבות נוספות אשר נמצאות בעיצומן - נעתר שרגא ברוש לבקשה, ובתאריך 4 ביולי תצביע האסיפה הכללית על המשך כהונתו של ברוש, בשנה נוספת".

מהתאחדות עוד נמסר, כי אותם תעשיינים שהוזכרו כמועמדים לתפקיד, הם שביקשו מברוש להאריך את כהונתו. בקשות נוספות הגיעו לטענת דובר ההתאחדות מצידם של דן פרופר, דב לאוטמן, גדי לסין, יהודה זיסאפל ותעשיינים בכירים נוספים.