עבאס בארה"ב: בירת פלסטין במזרח ירושלים - תנאי לשלום

אומר בראיון לאחר פגישה עם אובמה: "בלתי אפשרי. בלתי אפשרי. בלתי אפשרי בשום דרך. מזרח ירושלים היא שטח כבוש. לא נחתום על כל הסכם שלא יכלול את מזרח ירושלים כבירת פלסטין" ■ "אפילו אולמרט מסכים"

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לא מתגמש. בעקבות פגישתו אתמול (ד') עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבית הלבן, הוציא עבאס מכלל אפשרות הסדר עם ישראל אם מזרח ירושלים לא תהיה בירת פלסטין.

בראיון בתכנית הראיונות של צ'רלי רוס, ברשת הטלוויזיה הציבורית, אמר עבאס: "בלתי אפשרי. בלתי אפשרי. בלתי אפשרי בשום דרך. מזרח ירושלים היא שטח כבוש. לא נחתום על כל הסכם שלא יכלול את מזרח ירושלים כבירת פלסטין". "העולם כולו מכיר בכך, לרבות ארה"ב, לרבות אולמרט, שאומר שמזרח ירושלים, או כפי שהוא מכנה אותה, 'השכונות הערביות', מיועדת לפלסטינים והיא בירתם", אמר עבאס.

"איננו יכולים לקבל שום פיתרון שיוציא מכלל אפשרות את מזרח ירושלים (כבירה הפלסטינית)". עבאס אמר כי הוא מצפה מכל ממשל אמריקני לנהוג בהגינות ולקדם את האינטרסים של כל הצדדים, בכפוף ללגיטימיות בינלאומית. "איננו מדברים על לחצים או על לא לחצים או על דברים כאלה", אמר נשיא הרשות. "אנו רוצים רק שכל ממשל אמריקני יישם את החוק הבינלאומי, את הלגיטימיות הבינלאומית".

הוא ציין לשבח את העובדה שממשל אובמה הוא הממשל הראשון בארה"ב שמגדיר פיתרון של שתי מדינות כאינטרס חיוני של ארה"ב. "...עכשיו הממשל מצופה ליישם זאת ולפעול מהר ככל אפשר, מפני שפיתרון של שתי מדינות אינו רק אינטרס פלסטיני או ישראלי או מזרח-תיכוני אלא עכשיו גם אינטרס אמריקני", אמר עבאס.