יבמ במו"מ לרכישת Storwize תמורת 140 מיליון דולר

החברה גייסה כ-38 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2004, כך שמדובר באקזיט מוצלח יחסית עבור המשקיעים

מפתחת מערכת דחיסת הנתונים סטורוויז (Storwize), מנהלת מו"מ לרכישתה בידי יבמ לפי שווי שמוערך ב-140 מיליון דולר. החברה גייסה כ-38 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2004, כך שמדובר באקזיט מוצלח יחסית עבור המשקיעים. מהחברה נמסר כי הם אינם מגיבים לשמועות.

החברה הוקמה ע"י גל נאור ויוני עמית, שפיתחו תוכנה שמאפשרת דחיסה של הנתונים, בזמן אמת, עוד לפני שהם עוברים למערכות האחסון. בשנים האחרונות זכתה דחיסת הנתונים במערכות האחסון לעדנה על רקע כמויות המידע הארגוני הגדולות, השדרוג בתשתיות התקשורת והצורך בחיסכון במקום ובעלויות חשמל. על פי הודעות רשמיות של Storwize המערכת שלה מסוגלת לדחוס עד יחס של 15 ל-1, כלומר צמצום של קרוב ל-95% בהיקף הנתונים המאוחסנים.

במקור התחילה החברה לפעול מאזור התעשיה של יהוד. תוכניות הגדילה של נאור ועמית הובילו את Storwize דווקא לארה"ב, לשם עברה החברה בתחילת 2008 והפך להיות השוק המרכזי אליו הם מכוונת. כמו כן, אחת המשקיעות של החברה - טוקיו אלקטרון (Tokyo Electron) - היא אחת ממפיצות מוצרי האחסון הגדולות ביפן, שוק נוסף בו מצליחה החברה יחסית. יבמ הכירה את סטורוויז' היטב במשך השנים האחרונות ולחברות יש שת"פ אדוק לצד שיתופי פעולה מוצלחים עם ענקיות אחסון אחרות כגון נט-אפ, HP, וסאן.

Storwize ביצעה שלושה סבבי השקעות ויש לה מספר משקיעים מעניינים ביניהם קרנות ההון סיכון בסמר ונצ'רס, טנאיה קפיטל (לשעבר זרוע ההון סיכון של ליהמן ברדרס), קרן סקויה, וכן משקיעים פרטיים בעלי פרופיל גבוה כגון שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, יגאל אהובי ופויו זבלדוביץ'. הרכישה, במידה ותצא לפועל, תספק למשקיעים ולמייסדים החזר מכובד יחסית בסביבות שלוש פעמים על הכסף.