כלל פיננסים: "החשש מהפסד נכון לטווח הקצר - העדיפו מניות"

כלכלני כלל פיננסים חוזים תשואה עדיפה של 5%-5.5% לשנה בהערכה שמרנית להשקעה במניות המעו"ף על-פני השקעה באג"ח ממשלתיות ■ ממליצים על השקעה במניות בזק, פועלים ועזריאלי

הירידה של מדד המעו"ף מתחת לרמת 1,100 נקודות גוררת את האנליסטים להמליץ על כניסה לשוק המניות. כלכלני "כלל פיננסים ברוקראז'" מפרסמים הבוקר סקירה המוקדשת לנושא ומייעצת למשקיעים להגדיל את השקעותיהם במניות ישראליות מובילות על פני השקעה באג"ח ממשלתי.

"המשקיע המקומי יניב תשואה עודפת משמעותית אם יעדיף את ההשקעה במניות מקומיות איכותיות על פני האג"ח", כותב האנליסט צחי אברהם. בכלל לוקחים כדוגמה את שחר 0219 הנסחר בתשואה של 4.6% ובמח"מ של 7 שנים - לעומת אחזקה מנייתית המתחלקת על מניות בזק , פועלים ועזריאלי "האזחקה המנייתית מאפשרת למשקיע לקבל תשואה עדיפה של5%-5.5% לשנה בהערכה שמרנית", נכתב בסקירה. "השלישייה הזו צפוייה להניב תשואה שנתית ממוצעת של יותר מ-10% לשנה והיא מבוססת על תשואה של 9.5% בבזק, 11% בבנק הפועלים ו-10% בעזריאלי".

בכלל מסבירים את בחירת 3 המניות בהיותן חברות בעלות חשיפה פנים-ישראלית אשר כל אחת מהן מובילה תחום אחר המהווה עמוד שדרה של המשק הישראלי - תקשורת, בנקאות ונדל"ן מניב.

"החשש מפני ירידת שוויין של המניות (הפסד הון) הוא נכון אף תקף להשקעה לתקופה קצרה. אחזקה של שלוש המניות עד תום תקופת האג"ח תוריד את הסיכון לרמה נמוכה מאוד, בעיקר משום שמרווח הביטחון התסריט הזה הוא רחב, אם כי כמובן אף פעם לא נעלם לחלוטין". כלכלני החברה טוענים כי הוספת מרכיב האינפלציה למשוואה רק תרחיב את הפער ותעלה אותו לשיעור של כ-8% בין שני האפיקים.

"ההשוואה בין תשואה גבוהה שמניבות מניות איכותיות לבין תשואה שקרובה לשפל היסטורי באג"ח הממשלתית מהוות יתרון משמעותי לטובת הצד המנייתי - זה הזמן להגדיל את מרכיב המניות שלכם על חשבון אגרות החוב", מסכמים שם.