הרשויות בארה"ב: "אפל ניצלה את מעמדה לפגוע במתחרים?"

רשות הסחר האמריקאית ומשרד המשפטים בודקות תלונות של גוגל, Adobe וחברות אחרות הטוענות: "אפל מונעת מאיתנו גישה מלאה לאפליקציות של מכשירי ה-iPhone וה-iPad"

משקיעי אפל ממשיכים ליהנות מהסוס המנצח של זירת הטכנולוגיה, אבל עושה רושם שההצלחה של מכשירי ה-iPhone וה-iPad עשויה לסבך את החברה של סטיב ג'ובס עם הרשויות בארה"ב.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" צוטט מקורבים אנונימיים לרשויות, הטוענים כי בימים אלה מתקיימים דיונים בין רשות הסחר האמריקאית לבין משרד המשפטים סביב השאלה מי יבחן את התלונות שהתקבלו בעת האחרונה מצד חברות טכנולוגיה מובילות באמריקה כנגד אפל.

על-פי הטענות של החברות, בהן גם Adobe ו-Google , אפל למעשה חסמה מהן את הגישה המלאה לאפליקציות המובילות בטלפון הסלולרי iPhone ובמחשב הלוח של החברה, ה-iPad. על-פי המדווח בעיתון, אפל אסרה על חברות התוכנה המובילות לעשות שימוש במוצרי חברות מתחרות בתהליך הפיתוח של אפליקציות למכשירי החברה.

מדובר בצעד משמעותי נוסף במלחמה המתוקשרת שבין אפל למתחרותיה, ששיאה בהחלטת אפל לשווק את מכשיר ה-iPad מתוצרתה כשהוא אינו תומך בטכנולוגיית הפלאש, טכנולוגיית הדגל של Adobe. בנוסף, מתנהלת כעת חקירה בארה"ב כנגד אפל בנושא מכירה מקוונת של תכני מוזיקה כשהחשד הוא שהחברה הפעילה מכבש לחשים על אולפני הקלטות וחברות תקליטים על מנת שימכרו את תכניהם באופן בלעדי בחנות הרשת של החברה, ולא באתר אמזון המתחרה.

הן בחברה והן ברשות הסחר האמריקאית סירבו להגיב לדיווחים.