פרקליטיו של ישראל פרי: חוקרי המשטרה תידרכו עדים

טוענים כי המשטרה לא תימללה כראוי את עדויותיהם המוקלטות של כמה מעדי המפתח מטעם התביעה בעת חקירתם, והותירה מחוץ לתמלילים חילופי דברים ממושכים בין החוקרים לעדים שהתנהלו מחוץ לחדר החקירות

פרקליטיו של עו"ד ישראל פרי טוענים כי חוקרי המשטרה "שיבשו הליכי חקירה" ותידרכו את עדי התביעה בשעת חקירתם, כדי שניתן יהיה להגיש כתב אישום נגד פרי בפרשת תוכנית הפנסיה הגרמנית.

לדבריהם, המשטרה לא תימללה כראוי את עדויותיהם המוקלטות במשטרה של כמה מעדי המפתח מטעם התביעה בעת חקירתם, והותירה מחוץ לתמלילים חילופי דברים ממושכים בין החוקרים לעדים שהתנהלו מחוץ לחדר החקירות.

פרי הגיש היום (ג'), באמצעות עוה"ד צבי אגמון, ישראל וולנרמן, פרופ' מרדכי קרמניצר ופרופ' עמרי ידלין, בקשה להוספת ראיות נוספות לנשיאת העליון דורית ביניש. זאת, במסגרת הבקשה למשפט חוזר שהוגשה לפני כחצי שנה, בנוגע להרשעתו של פרי בעבירת שיבוש מהלכי משפט, שבגינה נגזרו עליו 5 שנות מאסר בפועל מתוך סך 10 שנות המאסר שהוא מרצה.

עורכי הדין של פרי, שקיבלו לידיהם עוד בעת התנהלות משפטו של פרי במחוזי את קלטות האודיו והווידיאו של חקירת העדים, שלחו אותם לתמלול נוסף על-ידי חברה חיצונית, שתימללה באמצעים טכנולוגיים חדשניים גם את השיחות שנעשו מחוץ לחדר החקירות, בין החוקרים לבין העדים מרטין הקה, שותפו לשעבר של פרי, וד"ר אימל, עורך דינו של הקה, שהפך לעד תביעה בעצמו. לדברי פרי ועורכי דינו, הראיות שהגיעו הן "דרמטיות".

לטענת פרי, "מתחוור כי עדותו של הקה לא היתה עדות אותנטית שנגבתה על-ידי חוקרים הפועלים על מנת לחלץ מעדותו את האמת, אלא מדובר בעדות שהתבשלה מחוץ לחדר החקירות, בשורה של מפגשים נסתרים בין נציגי המשיבה לבין הקה ללא תיעוד, ותוך שעולה חשד כבד אודות טוהר ההליך".

מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמיהרה להגיש תגובה לבקשת פרי גם לבית המשפט העליון, נמסר כי "קלטת החקירה של מרטין הקה במשטרה, שבמרכז הבקשה הנוכחית, היתה מצויה ברשות פרי עוד במהלך ניהול התיק בבית המשפט המחוזי. בקלטת תועדה ההפסקה בחקירה שעליה מנסה פרי היום לבנות תלי תילים של טענות.

"פרי התייחס להפסקה זו במסגרת בקשתו למשפט חוזר. המדינה הבהירה במסגרת תגובתה לבקשה למשפט חוזר שהוגשה זה מכבר מדוע טענותיו בהקשר זה חסרות ממש. בתגובתה לבקשה למשפט חוזר עמדה המדינה גם על האופן שבו מנסה פרי לשוות לטענותיו נופך דרמטי. המדינה הבהירה שם כי לשיטתה מדובר בטענות הנטענות בהתעלם מהעובדות כהווייתן. מכל מקום, המשיבה תגיב בפירוט גם לבקשה הנוכחית".