מיקרוסופט עושה דיאטה ל-XBOX והולכת חזק על תנועה

מצלמת התנועה - Kinect - תאפשר לשחק כדורגל או לנהוג במכונית ללא צורך בשלט

תערוכת המשחקים E3 נפתחה אתמול בערב (ב') באופן רשמי על-ידי חברת מיקרוסופט עם הכרזות חדשות בקטגוריית קונסולת ה-XBOX 360 שלה. החברה תוציא כבר השבוע גרסה חדשה של הקונסולה בגרסה רזה יותר ובצבע שחור, הכוללת כונן קשיח בנפח גדול יותר של 250 ג'יגה ותמיכה בתקן האינטרנט האלחוטי המהיר - n. במיקרוסופט מדגישים שהקונסולה המשודרגת תהיה שקטה בהרבה לעומת הגרסה הנוכחית ותגיע עם שלטים אלחוטיים. המחיר יהיה זהה לקונסולה הנוכחית של החברה - 300 דולר.

במטרה להפוך את ה-XBOX 360 למרכז החוויה בסלון, מיקרוסופט ממשיכה להרחיב את מאגר התוכן הטלוויזיוני בשירות עם הסכם חדש עם ערוץ ESPN, שיאפשר לצפות באירועי ספורט בשידור חי. כמו כן, החברה הודיעה שהיא מאפשרת לצפות ולהאזין למאגר של 7 מיליון שירים על-גבי המכשיר. מה שהופך את ה-XBOX 360 למעין ערוץ MTV, שגם מאפשר לבנות מאגר קליפים אישי.

רוצים להיות זמינים לכולם

אבל עד כאן מדובר בשדרוגים קלים ביותר, לעומת ההכרזה הרצינית של מיקרוסופט, שקיבלה הדים רבים בחודשים האחרונים. פרויקט נאטאל של החברה, המאפשר להפעיל משחקים ושירותים נוספים במכשיר באמצעות תנועה או פקודות קוליות, קיבל את השם הרשמי Kinect - שילוב בין המילה Kinetic (תנועה) לבין Connect (חיבור). מיקרוסופט הדגימה כיצד המצלמה של קינקט יודעת לעקוב אחרי השחקן וכיצד ניתן להשתמש במכשיר לצורך שיחות וידיאו.

"אנחנו מאמינים שבידור אינטראקטיבי הוא צורת הבידור הכי טובה שיש ולכן הוא צריך להיות זמין לכמה שיותר אנשים", אמר אמש סגן נשיא בכיר בחטיבת הבידור האינטראקטיבי במיקרוסופט, דון מאטריק. "האמונה הזו גרמה לנו להסיר את המכשול האחרון בין המשתמשים לבידור שהם אוהבים, בזכות כך שאנחנו הופכים את המשתמשים לשלט המפעיל את המערכת".

קינקט יושק ב-4 בנובמבר בארה"ב ובהמשך נובמבר גם במדינות נוספות בהן נמכר ה-XBOX 360 באופן רשמי. מה שאומר, שישראל תקבל את הקינקט רק בייבוא פרטי של חנויות שונות. מחירו, עם זאת, עדיין לא פורסם.

מיקרוסופט הציגה גם מספר משחקים חדשים שיתמכו בקינקט ויגיעו לחנויות בעת ההשקה שלו. Kinectimals הוא מעיין משחק טאמגוצ'י הכולל 40 חיות שונות, בהן השחקן יכול לטפל ולגדל. קינקט ספורט מכיל מאגר גדול של תחרויות כמו כדורגל, אגרוף וכדורעף חופים ואמור להיות התשובה של מיקרוסופט למשחק Wii Sport המצליח של נינטנדו. משחק נוסף הוא Joy Ride, בו נוהגים במכונית אותה השחקן מתפעל באמצעות הגה דמיוני שהוא מחזיק באוויר.

חברת יוביסופט הודיעה גם היא על משחקים לקינקט של מיקרוסופט: Your Shape יהיה משחק התעמלות שיאפשר להתאמן בטאי צ'י ופילאטיס בבית. עוד משחק מבית יוביסופט הוא Dance Central הוא משחק ריקודים באווירת היפ הופ שיאפשר לשחק ולרקוד עם כל הגוף לשירים של לידיי גאגא וביסטי בויז.

נלחמים באפגניסטן

מלבד משחקים לקינקט, מיקרוסופט הציגה כותרים בלעדיים ל-XBOX 360, בהם משחק ההמשך לסדרת Halo. הכותר, בשם Reach, יכלול שיפור בגרפיקה ואף קרבות בחלל. משחק נוסף הוא Kingdoms של חברת Crytek, שעמדה מאחורי משחק הפעולה המצליח Far Cry, והוא יאפשר לשחק נגד לוחמים רומאיים.

משחק אחר שהוצג באירוע, לא באופן בלעדי למיקרוסופט, שייך לסדרת Call of Duty בשם Black Ops של חברת אקטיוויז'ן. לפי ההדגמה, משחק הפעולה מגוף ראשון יתרחש באפגניסטן ובוויטנאם ויאפשר גם לשלוט במסוק ולא רק בקרבות רגליים.

גם חברת אלקטרוניק ארטס (EA) חשפה אתמול במסיבת עיתונאים את המשחקים שלה לרוב הפלטפורמות הקיימות בשוק. החברה הציגה את משחק ההמשך בסדרת Need For Speed בשם Hot Pursuit. השחקן יוכל לערוך מרדפים מול רכבים משטרתיים, כשהמשתמש יכול לשחק את דמות השוטר או את דמות האזרח. עוד כותר המשך הוא Medal Of Honor, שיתרחש אף הוא באפגניסטן ויאפשר גם משחק רב-משתתפים של 24 שחקנים.