חבס מממשת בשוויץ: מוכרת נכס בבזל בכ-168 מיליון שקל

מחיר המכירה גבוה בכ-17 מיליון שקל ממחיר רכישת הנכס וגבוה בכ-2 מיליון שקל משווי הנכס בספרים

חברת הנדל"ן חבס מוכרת נכס באירופה. החברה הודיעה היום, כי Habas Swiss Investments, התקשרה היום עם גוף מוסדי שוויצרי בהסכם למכירת זכויותיה בבנין משרדים בעיר בזל שבשוויץ.

הנכס הנמכר הינו בנין משרדים לרבות קומת מסחר בשטח של כ- 7,000 מ"ר, שנרכש כחלק מפורטפוליו של ארבעה נכסים בחודש דצמבר 2006. חבס מדווחת כי הנכס נמכר בתמורה לכ-50 מיליון פרנק שוויצרי (כ- 168 מיליון שקל), מחיר הגבוה בכ- 17 מיליון שקל ממחיר רכישת הנכס (ללא עלויות עסקה) בחודש דצמבר 2006. מחיר המכירה גבוה בכ- 2 מיליון שקל משווי הנכס בספרים.

מכירת הנכס הינה בהמשך לרכישה יזומה בחודש אפריל של חלק מההלוואה בסך של כ- 56.1 מיליון שקל על ידי החברה האם של Habas Swiss, בתמורה לכ-41 מיליון שקל. החברה מייעדת את תזרים המזומנים הצפוי ממכירת הנכס לפירעון חלק מההלוואה שהועמדה בעבר לטובת Habas Swiss לצורך רכישתו של הפורטפוליו. בנוסף, צפוי לחברת הבת Habas Star תזרים מזומנים נוסף של כ-16.7 מיליון שקל, שינבע מפירעון חלקה היחסי בהלוואה בעקבות רכישת חלק מההלוואה.

בכוונת החברה להשלים עסקה למימון מחדש (Refinance) של כלל יתרת ההלוואה שטרם סולקה מתוך כוונה להאריך במספר שנים את מועד סיומה של ההלוואה המקורית. מועד הסיום הנוכחי הינו בשנת 2012.