גמלאי חברת החשמל לבג"ץ: הסכם הפנסיה החדש פוגע בזכויותינו

טוענים כי האוצר מבקש לחתום על ההסכם כחלק מעסקה שבמסגרתה יוותר לעובדים על חריגות שכר בהיקף עשרות מיליוני שקלים תמורת הסכמתם לפגיעה בזכויות הגמלאים

עמותת גמלאי חברת החשמל עתרה אתמול (ג') לבג"ץ בניסיון למנוע מהאוצר לחתום על הסכם הפנסיה החדש של עובדי החברה.

החתימה על הסכם הפנסיה החדש בין הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לבין ועד העובדים וההסתדרות היא תנאי מוקדם מבחינת האוצר להשגת הסכם על שינוי מבני בחברת החשמל. הגמלאים מדגישים כי הם אינם מתנגדים עקרונית להסכם, אך טוענים כי ההסכם נסגר מעל לראשיהם ובאופן הפוגע בזכויותיהם.

לטענת באי-כוחם של הגמלאים, עוה"ד רון דרור ואופיר מנצ'ל, לוין מבקש לחתום על ההסכם כחלק מעסקה שבמסגרתה יוותר לעובדים על חריגות שכר בהיקף עשרות מיליוני שקלים תמורת הסכמתם לפגיעה בזכויות הגמלאים, שאינם זוכים לנציגות משלהם במסגרת המשא-ומתן בין ההסתדרות העובדים והאוצר.

לטענתם, המדינה מנסה באופן דומה לפגוע בזכויות גמלאי צה"ל, השב"כ והמוסד. הפגיעה העיקרית היא בניתוק ההצמדה האוטומטית של הגמלאים לעובדים הפעילים בחברה, באופן המזכה אותם כיום אוטומטית בכל הטבה בתנאי שכרם של העובדים הפעילים.

על רקע זה חוששים הגמלאים כי לא ישותפו בפיצוי שיקבלו עובדי חברת החשמל תמורת הסכמתם לשינוי המבני בחברה.

באוצר מתנגדים נחרצות להענקת התמורה לעובדים כל עוד הגמלאים יכולים ליהנות ממנה בגלל המשמעויות התקציביות של הרחבת ההטבות לכ-5,500 גמלאי החברה.