הבנק העולמי שופך מים צוננים: "סין מראה סימני חולשה"

בעדכון רבעוני של הבנק העולמי נכתב: "הכלכלה הסינית 'ניערה' מעליה את המשבר הכלכלי וצמחה בשיעור מדהים של 11.9% ברבעון הראשון של השנה אבל הצמיחה תואט בוודאות בחודשים הקרובים"

"כלכלת סין מראה סימני חולשה לאחר ההתאוששות המרשימה של השנה החולפת, המלווה בתמריצי ממשלה", כך קבע הבנק העולמי בעדכון הרבעוני האחרון שהוציא היום (ו').

על פי הכתוב בעדכון, הייצור התעשייתי הסיני ועוד אינדיקטורים מרכזיים במשק הסיני מצביעים על כך שקצב הצמיחה מתמתן אך עדיין נותר חזק יחסית, ונתמך על ידי השקעות נדל"ן והתאוששות בביקושים לייצוא סחורות סיניות.

"התחזית הכלכלית בנוגע לכלכלה הסינית נותרה מבטיחה", צוין בעדכון הבנק, אשר חוזה צמיחה של 9.5% השנה ו-8.5% ב-2011. "הכלכלה הסינית, השלישית בגודלה בעולם, 'ניערה' מעליה את המשבר הכלכלי וצמחה בשיעור מדהים של 11.9% ברבעון הראשון של השנה אבל הצמיחה תואט בוודאות בחודשים הקרובים", הוסיף הבנק העולמי.

ארדו הנסן (Ardo Hansen), הכלכלן הראשי לסין בבנק המרכזי, אמר כי "בהינתן כל צעדי ההידוק המוניטארי בסין ומה שאנחנו רואים שקורה בשאר חלקי העולם, המחצית השנייה של 2010 ככל הנראה תהיה 'רכה' יותר כך שהדברים יתאזנו".

בהקשר הגלובאלי, חוזים בבנק העולמי צמיחה גלובאלית של 3.2% השנה ו-3.3% ב-2011 אך מזהירים כי לתחזית זו סיכונים רבים בצל "הרי החובות" איתם מתמודדות חלק מהמדינות.