האם הפרסום במונדיאל עובד? לא בטוח, לפחות אם תשאלו את תושבי בריטניה. בסקר שערכה חברת Echo Research בקרב 1,005 אנשים בממלכה, נמצא כי רק 57% זיהו את המותג קוקה-קולה עם המונדיאל - זאת למרות שיצרנית המשקאות היא אחת מהספונסריות המרכזיות של הטורניר בדרום אפריקה.
קוקה-קולה היא החברה היחידה מתוך 8 הגופים שנבדקו שזוהתה עם המונדיאל על-ידי מרבית הנשאלים. 30% טענו כי נייקי היא נותנת חסות של הטורניר, למרות שספונסרית ציוד הספורט של הטורניר היא דווקא אדידס (זוהתה על-ידי 29% בלבד).
כנשאלו מה הגורמים מאחורי ההחלטה של חברות לפרסם במונדיאל, ענו 81% מהנשאלים: "להראות את שם המותג בטלוויזיה". מחצית מהנשאלים טענו כי זאת דרך "להגדיל את מכירות המוצרים של המותג בדרום אפריקה".
מלבד קוקה-קולה ואדידס, הספונסריות המרכזיות של המונדיאל (המוגדרות כ"שותפות פיפ"א") הן ויזה, סוני, יונדאי-קיה ואמירייטס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.