משתלם לפרסם במונדיאל? תלוי את מי שואלים

בסקר שערכה חברת Echo Research בקרב 1,005 בריטים, נמצא כי רק 57% זיהו את המותג קוקה-קולה עם הגביע העולמי ■ 30% טעו לחשוב שדווקא נייקי היא הספונסרית של הטורניר

האם הפרסום במונדיאל עובד? לא בטוח, לפחות אם תשאלו את תושבי בריטניה. בסקר שערכה חברת Echo Research בקרב 1,005 אנשים בממלכה, נמצא כי רק 57% זיהו את המותג קוקה-קולה עם המונדיאל - זאת למרות שיצרנית המשקאות היא אחת מהספונסריות המרכזיות של הטורניר בדרום אפריקה.

קוקה-קולה היא החברה היחידה מתוך 8 הגופים שנבדקו שזוהתה עם המונדיאל על-ידי מרבית הנשאלים. 30% טענו כי נייקי היא נותנת חסות של הטורניר, למרות שספונסרית ציוד הספורט של הטורניר היא דווקא אדידס (זוהתה על-ידי 29% בלבד).

כנשאלו מה הגורמים מאחורי ההחלטה של חברות לפרסם במונדיאל, ענו 81% מהנשאלים: "להראות את שם המותג בטלוויזיה". מחצית מהנשאלים טענו כי זאת דרך "להגדיל את מכירות המוצרים של המותג בדרום אפריקה".

מלבד קוקה-קולה ואדידס, הספונסריות המרכזיות של המונדיאל (המוגדרות כ"שותפות פיפ"א") הן ויזה, סוני, יונדאי-קיה ואמירייטס.