32 חודשי מאסר לרו"ח ישראל גדכט שגנב מחברות להן ייעץ

גדכט הורשע בכך שגנב כ-2.2 מיליון שקל מחברות להן נתן ייעוץ מס, ובין היתר שילם בצ'קים שלהן את חובותיו לרשות המסים ■ טען: "זה נעשה מתוך מתח, לחץ וגם טמטום" ■ ביהמ"ש: "הנאשם פגע באמון הניתן ברואי חשבון"

בית משפט השלום בירושלים גזר אתמול (ב') 32 חודשים מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 25 אלף שקל על רואה חשבון שהורשע, על-פי הודאתו, בגניבת כ-2.2 מיליון שקל מחברות להן נתן ייעוץ מס, ובין היתר שילם באמצעות צ'קים שלהן את חובותיו לרשות המסים. בכך אימצה השופטת את המלצת הפרקליטות לעניין העונש הראוי.

הנאשם, ישראל גדכט, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ועבירות על פקודת מס הכנסה.

על-פי כתב האישום המתוקן, במסגרת עיסוקו כרואה חשבון ייצג גדכט את החברות א.נ. שילוב וש.פ.ר.ן מול רשויות המס. שתי החברות הפקידו בידיו צ'קים לתשלום חובותיהן למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

גדכט הודה כי במשך כ-7 שנים, בין השנים 2005-1999, השתמש בצ'קים הללו כדי לשלם את חובותיו האישיים לרשויות המס בסכום של כ-270 אלף שקל.

בנוסף ערך רו"ח גדכט הסכמים עם רשויות המס מטעם לקוחות שלו ללא ידיעתם וללא הרשאתם. כדי להסתיר זאת, שילם את החובות של לקוחות אלה באמצעות צ'קים של החברות א.נ. שילוב וש.פ.ר.ן, בלי לקבל את הסכמתן, בסכום של כ-2.3 מיליון שקל.

עוד צוין בגזר הדין כי כדי להסתיר את פעולותיו משתי החברות, הוא דיווח בדו"חות א.נ שילוב על הוצאות של כ-1.7 מיליון שקל, מבלי שהחברה הוציאה סכום זה בפועל; וכן השמיט מדו"חות ש.פ.ר.ן חלוקת דיבידנד בסך 1.8 מיליון שקל. באמצעות הגשת הדו"חות הכוזבים למס הכנסה הקטין במירמה את ההכנסות החייבות שלהם בסך כולל של כ-3.5 מיליון שקל.

הנאשם לא סיפק הסבר למעשיו, מלבד האמירה כי "נעשו מתוך מתח, לחץ וגם טמטום".

"עבירות מתוחכמות"

סגנית נשיא בית המשפט, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ציינה לחומרה את המעילה הכפולה באמון שביצע גדכט. "הנאשם פגע באמון הניתן ברואי חשבון, הן מצד לקוחותיהם והן מצד רשויות המדינה השונות, אמון שהינו הבסיס לפעילותם של רואי החשבון", כתבה.

עוד הוסיפה השופטת כי גם העובדה שלא מדובר במעידה חד-פעמית, אלא בעבירות מתמשכות, מתוכננות ומתוחכמות, והעובדה שלא החזיר ולו שקל אחד מכל הכסף הרב שלקח - נתפסות לחובתו.

עם זאת, השופטת התחשבה בחרטתו ובהודאתו של גדכט וכן בעובדה שירד מנכסיו והיום הוא פושט רגל, אך ציינה כי אלה באים לידי ביטוי בעונש שהוצע במסגרת הסדר הטיעון. (ת"פ 5835-08).