שגריר ישראל בארה"ב מבהיר: פולארד עבד למען ממשלת ישראל

סערה בעקבות הכרזה של השגריר אורן שפולארד פעל למען "ארגון פורע חוק בקהיליית המודיעין הישראלית" ■ תחנת רדיו בוושינגטון, שבה רואיין השגריר, מדוחת עתה: "דברי השגריר הדהימו רבים בקהיליית המודיעין בוושינגטון"

שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, הבהיר הערב (ג'), שג'ונתן פולארד, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע בריגול למען ישראל, ב-1987, פעל למען ממשלת ישראל ובשמה, וכי הוא מקווה בכל לבו שפולארד ישוחרר בהקדם.

ההבהרה פורסמה בעקבות ראיון שנתן השגריר לתחנת הרדיו WTOP, בוושינגטון, בתאריך מוקדם יותר החודש, ושבו אמר כך: "(פרשת) ג'ונתן פולארד אירעה באמצע שנות ה-80. אנו מדברים על מקרה בהובלת ארגון פורע חוק בקהילייה המודיעינית בישראל. זה היה לפני 25 שנה, לא"?

הדברים נאמרו בתשובה על שאלה לגבי חששות שישראל מרגלת בארה"ב. אורן גם הדגיש, בתשובה לאותה שאלה: "ישראל אינה, אני מדגיש, אינה, אוספת מידע על ארה"ב".

בידיעה שפורסמה אתמול (ב'), אומר הכתב לענייני ביטחון של הרשת, כי דברי השגריר בראיון, שחורגים מהצהרה ישראלית רשמית, מסוף שנות ה-90, "היכו בתדהמה רבים בקהיליית המודיעין של וושינגטון".

"הדברים אכן הפתיעו אותי", אמר פול פילאר, לשעבר בכיר במחלקת המזרח הקרוב ודרום אסיה בסוכנות הביון המרכזית (CIA). "מעולם לא עלה על דעתי, שפרשת פולארד לא היתה אלא פעולה רשמית (של ישראל). לא שמעתי אף פעם טענה שזה לא כך".

"אבל, איסוף מידע רב ככל האפשר מהסוג שפולארד אסף עולה בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל כפי שהיא מגדירה אותם", אמר פילאר.

בהבהרה שפרסמה הערב שגרירות ישראל נאמר: "השגריר מייקל אורן מבקש להבהיר, שבתשובה לשאלת עיתונאי, הוא ניסה להדגיש שתקרית פולארד אירעה לפני יותר מ-25 שנה, והיתה מעורבת בה יחידה ששוב אינה קיימת, וישראל נטלה על עצמה אחריות מלאה למעשה. כפי שצוין, מר פואלרד פעל למען ממשלת ישראל ובשמה והשגריר מקווה שהוא ישוחרר בהקדם".

גורמים בשגרירות ישראל אמרו ל"גלובס", שהשגריר מוסיף להיות מעורב במאמצים להביא לשחרורו של פולארד.