קו הנוף של ת"א: מגדל "מאייר און רוטשילד" יוגבה ל-37 קומות

לפי הגובה המאושר יוכל מגדל המגורים להגיע כמעט לגובהו של מגדל "נוה צדק על הים", שבינואר האחרון הוחלט כי מספר הקומות בו יגדל ל-40 קומות

מגדלי היוקרה בתל אביב ממשיכים לטפס לשמים. קבוצת ברגרואין, שבשליטת המיליארדר האמריקני ניקולס ברגרואין וחברת חג'ג'-כהן השקעות, תוכל להגביה את מגדל המגורים "מאייר און רוטשילד", שנבנה בשדרות רוטשילד, לגובה של 37 קומות, כך הוחלט אתמול (ד') בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב.

לפי הגובה המאושר יוכל מגדל המגורים להגיע כמעט לגובהו של מגדל "נוה צדק על הים", של יורוקום נדל"ן וצמח המרמן, שבינואר האחרון הוחלט בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה כי מספר הקומות בו יגדל ב-10 ויגיע ל-40 קומות.

לעומת הבקשה להגבהת מגדל המגורים שאושרה, בקשתה של קבוצת ברגרואין להגבהת בניין המשרדים בפרויקט לגובה של 16 קומות נדחתה אתמול בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

למגדל מאייר און רוטשילד, שהיקף בנייתו נאמד בכ-200 מיליון שקל, קיים היתר בנייה מאוגוסט שעבר ל-27 קומות ו-92 דירות, אולם לפי התוכנית שהיתה מאושרת עד אתמול ניתן היה לבנות בפרויקט 32 קומות מעל קומת קרקע וקומת מרתף. אתמול אושר לקבוצה להוסיף חמש קומות מגורים ולהגיע ל-37 קומות.

בנוסף ביקשה קבוצת ברגרואין להוסיף 11 קומות למבנה המשרדים בפרויקט, שפונה לרחוב יבנה, מעבר לחמש הקומות המאושרות ובכך להגיע למגדל משרדים בן 16 קומות. אולם, כאמור, הוועדה דחתה בקשה זו, משום שלא ניתן להוסיף עומס של בניין משרדים בהיקף זה על המבנה הצר של רחוב יבנה.

מההצבעה על תוכנית מאייר און רוטשילד נמנעו חברי הוועדה המקומית אהרון מדואל ומיטל להבי. לדברי מדואל, "מגדל מאייר און רוטשילד קיבל תוספת זכויות עצומה שלא עולה בקנה אחד עם מדיניות הזכויות הנהוגה בשדרות רוטשילד. בנוסף, גובהו של מגדל מאייר לאחר הפקדת התוכנית יגיע כמעט לגובהו של מגדל נוה צדק שמהווה חריגה מהנוף העירוני וכתוצאה מכך פגיעה במרקם האורבאני. נוצרת פה תוכנית בשיטת הסלאמי ולכן נמנעתי".

לדברי יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, "לא אישרנו את התוספת למבנה המשרדים של הפרויקט משום שרחוב יבנה הוא רחוב צר ומבחינה תכנונית אין מקום להעמיס בו היקף כל כך משמעותי שיגיע בסופו של דבר ל-16 קומות".