אליסון "בלע" את סאן - ואורקל הרוויחה 2.3 מיליארד ד' ברבעון

סאן, המייצרת ומשווקת שרתי מחשב, התמודדה עם קשיים עסקיים אך לאחר שאורקל רכשה אותה היא ביצעה מהלכי התייעלות מאסיביים והצליחה לחסוך בהוצאות, מה ששינה את פני החברה

מניית אורקל זינקה אמש (ה') לאחר סגירת המסחר בוול סטריט בכ-4% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הפיסקאלי הרביעי של השנה, הודות למכירות חזקות של מוצרי תוכנה לעסקים ותוכנות מסדי נתונים, כמו גם בשל תרומתה של סאן מיקרוסיסטמס, אותה רכשה אורקל.

סאן, המייצרת ומשווקת שרתי מחשב, התמודדה עם קשיים עסקיים אך לאחר שאורקל רכשה אותה היא ביצעה מהלכי התייעלות מאסיביים והצליחה לחסוך בהוצאות, מה ששינה את פני החברה. היה זה הרבעון הראשון המלא של סאן תחת בעלות מלאה של אורקל. בוול סטריט מדגישים כי הדו"חות הכספיים הטובים של אורקל הם סימן חשוב כיוון שהם מדגישים את התיאבון של החברות למוצרים טכנולוגיים.

אורקל הרוויחה 2.36 מיליארד דולר, שהם 46 סנט למניה, ברבעון הפיסקאלי הרביעי שהסתיים ב-31 במאי. זאת, לעומת רווח של 1.89 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות רישיונות תוכנה חדשים של אורקל עלו ב-14% ל-3.14 מיליארד דולר רבעון שלישי ברציפות של צמיחה.

ללא הוצאות חד פעמיות היו רווחי אורקל מסתכמים ב-60 סנט למניה, קרי תוצאה טובה יותר מהתחזיות בשוק שעמדו על 54 סנט למניה. בשורה העליונה, הכנסות החברה עלו ב-39% ל-9.51 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

הסיפור מאחורי דו"חות אורקל הוא חדירת החברה לתחום חדש: יצירת רכיבי חומרה למחשבים, ולא התמקדות בתוכנה כפי שאפיין את אורקל עד כה. החברה רכשה את סאן תמורת 7.4 מיליארד דולר כדי לייצר שרתי מחשב שיתאימו טוב יותר לתוכנות של אורקל, מה שמהווה גם אתגר לחברת IBM. העסקה נסגרה בינואר האחרון.

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, ממשיך לנקוט בקו האגרסיבי ואמר לאחרונה כי בכוונת החברה להכפיל את כוח המכירות של סאן, אם כי הוא לא ציין כמה עובדים חדשים תגייס החברה ומתי. ברבעון החולף הגדילה אורקל את מצבת כוח העובדים שלה ב-1,900 עובדים ל-104,569 במספר.