קק"ל: ש. הורוביץ הפר את כללי האתיקה בייצוג השר שמחון

טוענת כי משרד עוה"ד ש. הורוביץ, שטיפל בתיקיה, פועל בניגוד עניינים - כיוון שעו"ד שוקי חורש, שותף בכיר במשרד, מייצג את שלום שמחון במסגרת ההתדיינות המשפטית הנוגעת להליכי התמודדותו לתפקיד יו"ר קק"ל

הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) מאשימה את משרד עוה"ד ש. הורוביץ בניגוד עניינים ובהפרת כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין. זאת, בשל העובדה שעו"ד שוקי חורש, שותף בכיר במשרד, מייצג את שר החקלאות שלום שמחון במסגרת ההתדיינות המשפטית הנוגעת להליכי התמודדותו לתפקיד יו"ר קק"ל מול היו"ר המכהן, אפי שטנצלר.

משרד ש. הורוביץ טיפל בשנים האחרונות במספר תיקים משפטיים גדולים בעבור קק"ל, ובין היתר בעתירה לבג"ץ שהוגשה בנוגע לשוויון בין יהודים לערבים בשיווק קרקעות שבבעלות קק"ל.

במכתב ששיגרה עו"ד יהודית פסטרנק, מ"מ היועצת המשפטית לקק"ל, למשרד ש. הורוביץ, היא טוענת כי "להפתעתנו התברר כי משרדכם מייצג צדדים בהליכים בהם הקק"ל הם צד, כנתבעת וכתובעת, או שעניינם נוגע לעניינה של הקק"ל".

בין היתר, טוענת עו"ד פסטרנק, מייצג ש. הורוביץ רשויות מקומיות ואת חברות מחצבות ורד ושפיר בתביעות בהן קק"ל היא הצד השני.

"אנו מאמינים כי התנהגות זו אינה אפשרית מבחינתכם וכרוכה בניגוד עניינים", טוענת עו"ד פסטרנק, "בהתאם לכללי האתיקה המקצועית של הלשכה".

בנוגע לשמחון ושטנצלר היא מוסיפה ומציינת כי "גם ייצוג צד בהליך המשפטי המתנהל בימים אלה בין בעלי משרה בקק"ל, וכשקק"ל עצמה צד להליך, פוגעת ביכולת העבודה השוטפת עם משרדכם ומהווה חשש לניגוד עניינים".

לדברי קק"ל, "ייצוג צדדים אחרים, בה בעת שאתם מייצגים את הקק"ל... גרמה לאמון הקק"ל במשרדכם להיפגע בצורה מהותית, וכן לחשד כי האינטרסים של הקק"ל נפגעו".

קק"ל הודיעה כי אינה מסכימה שמשרד ש.הורוביץ ימשיך לייצג צד אחר בכל תביעה בה היא צד.

במכתב תשובה ששיגר היום (א') עו"ד חורש לקק"ל נמסר כי "המשרד לא פעל ואינו פועל בניגוד עניינים. במשרדנו מטופל על-ידי עו"ד אלקס הרטמן מספר קטן של תיקים ישנים, שאין להם נגיעה לעניינים הנדונים בתיקים שפורטו במכתבך".

בעניין שמחון ציין עו"ד חורש כי "אין מדובר בהליך העוסק במינוי יו"ר קק"ל, ולמעשה לא מדובר בעניין של קק"ל - אלא בהליך העוסק בבחירתו של המועמד לתפקיד מטעמם של גופים חיצוניים. מתגובת קק"ל עצמה בתיק עולה כי קק"ל אינה בעלת עניין בתוצאות ההליך. קק"ל איננה צד שכנגד של שמחון - אלא משיבה".