לאה גלובוס הפרה הסכם לרכישת וילה בקיסריה; תשלם 2 מיליון שקל

ביהמ"ש קבע כי גלובוס תשלם לכונס הנכסים של הנכס, עו"ד גדעון פרום, פיצוי בגין ההפרה ■ תביעתו של עו"ד פרום נגד בעלה של לאה, מפיק הקולנוע יורם גלובוס, נדחתה בהסכמת הצדדים

לאה גלובוס הפרה הסכם לרכישת וילה צמודת קרקע בקיסריה, ותשלם לכונס הנכסים של הנכס, עו"ד גדעון פרום, פיצוי של יותר מ-2 מיליון שקל בגין ההפרה - כך קבע בשבוע שעבר (ג') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

תביעתו של עו"ד פרום נגד בעלה של לאה, מפיק הקולנוע יורם גלובוס, נדחתה על-ידי השופט איתן אורנשטיין בהסכמת הצדדים.

"לאה גלובוס הפרה את הסכם המכר באופן יסודי. בהסכם ננקב מועד חד-משמעי באשר לתשלום התמורה בעבור הבית, אך זו לא שולמה על-ידה", כתב השופט בקבלו את התביעה.

לגבי יורם גלובוס נקבע בפסק הדין כי "מלכתחילה לא היה מקום להגיש את התביעה נגד יורם. ראש ההוצאה לפועל הסמיך את עו"ד פרום להגיש תביעה רק נגד אשתו, ובנוסף, הוא לא היה צד להתקשרות, ולאה היתה הקונה היחידה של הנכס".

במארס 2006, בעקבות מכרז שפירסם עו"ד פרום מתוקף תפקידו ככונס הנכסים של הנכס בקיסריה, נערכה התמחרות שבעקבותיה הוכרזה גלובוס כזוכה בנכס. בהמשך נחתם הסכם מכר בין עו"ד פרום לבין גלובוס, לפיו הבית נמכר לה בתמורה לכ-2.8 מיליון דולר. במעמד החתימה שילמה גלובוס לכונס 896 אלף שקל, ואת היתרה אמורה היתה לשלם בתוך 30 יום ממועד זה.

אלא שהזמן חלף, גלובוס לא שילמה את יתרת הסכום בעבור הבית, וראש ההוצאה לפועל ביטל את הסכם המכר. ביוני 2006 נערכה התמחרות חדשה, והבית בקיסריה נמכר לקונה אחר.

לאחר המכירה הגיש עו"ד פרום תביעה נגד גלובוס, שבמסגרתה עתר לתשלום פיצויים בגין הפרת הסכם המכירה.

גלובוס טענה מנגד כי פרום התנהג כלפיה בחוסר תום-לב וברשלנות, מכיוון שמכר את הנכס לקונה החדש במחיר מופחת ותוך העדפת אינטרסים אישיים.

בית המשפט דחה את טענותיה של גלובוס וקיבל, כאמור, את התביעה נגדה. (ת"א 2423/06).