ערוץ 1 עלול לאבד את המשחק המרכזי לערוץ הספורט

רשות השידור וערוץ הספורט הם ככל הנראה הגופים היחידים שניגשו למכרז של ההתאחדות לכדורגל על המשחק המרכזי של ליגת העל ■ ערוץ הספורט הגיש הצעה ל-3 שנים, ואילו רשות השידור הגישה הצעה לשנה אחת בלבד

ערוץ הספורט השתתף במכרז על המשחק המרכזי של ליגת העל שערכה אתמול (ב') ההתאחדות לכדורגל, זאת בניגוד לציפיות.

ל"גלובס" נודע כי ההצעה של ערוץ הספורט במכרז גבוהה פי 3 מההצעה של רשות השידור, וזאת לאור העובדה שערוץ הספורט התחייב לשדר את משחקי ליגת העל ב-3 השנים הקרובות. כלומר, ההצעה הכספית של ערוץ הספורט היא עבור 3 שנים. לעומת זאת, ערוץ 1 הציע התחייבות לשידור לשנה.

בשנה שעברה רכשה רשות השידור את משחקי הליגה ב-13 מיליון שקל, זאת לאחר שבערוץ 10, בזכיינית ערוץ 2 רשת ובערוץ הספורט החליטו לא לגשת למכרז לאור מה שהם כינו העדר אטרקטיביות של ליגת העל והמחיר הגבוה שנדרש עבורה.

שידורי הליגה זכו בשנה האחרונה לרייטינג נמוך יחסית למשחקים ששודרו שנה קודם לכן בערוץ 10. עם זאת, המשחקים היטיבו משמעותית עם ערוץ 1, הביאו לו קהלים חדשים והעלו את הצפייה במשבצת השידור.

אובדן של המשחק המרכזי לטובת ערוץ הספורט עשוי להוות מכה של ממש לערוץ 1, במיוחד עם המעבר שלו לשידור ב-HD. כיום ליגת העל בכדורגל אינה משודרת בשיטת שידור זו, ובערוץ 1 קיוו כי הדבר יביא להעלאת הצפייה בו באפיק ה-HD, אחרי המונדיאל.

עם זאת, לא מן הנמנע כי ההחלטה להעלות את ערוץ ה-HD של רשות השידור, וההצלחה של השיטה, היא זו שדרבנה את ערוץ הספורט לקחת חלק במכרז.

למרות ההצעה האטרקטיבית יותר, בהתאחדות לכדורגל עשויים שלא בהכרח לבחור בערוץ הספורט, זאת מתוך אמונה או תקווה כי איכות ליגת העל תעלה ב-3 השנים הקרובות, ומחירה עשוי לעלות.

מההתאחדות נמסר: "אנחנו לא מתייחסים למכרזים עד סיום התהליך".