עתירה לבג"ץ: להשעות את צבי בר מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה

העותר מציין את המלצת המשטרה מאפריל להעמיד לדין את בר בחשד לקבלת שוחד מיזמי נדל"ן - וטוען כי למרות זאת ממשיך בר לשבת בישיבות ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ולנהל אותן ביד רמה, תוך שהוא מביא תוכניות נוספות לדיון

‎‎נושא התנהלותו של ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, בתחום התכנון בעירו הגיע גם לבג"ץ. ד"ר אבי ליליאן, יו"ר סיעת "רמת-גן הירוקה", החברה באופוזיציה במועצת העיר, הגיש היום (ג') לבג"ץ עתירה בבקשה להורות לבר להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, בין היתר על רקע החקירה שמנהלת נגדו המשטרה בפרשת שוחד בנוגע לפרויקט סביון טאואר בעיר.

ליליאן, שעתר באמצעות עו"ד עפר לרינמן, מציין בעתירה את המלצת המשטרה מאפריל להעמיד לדין את בר בחשד לקבלת שוחד מיזמי נדל"ן. לדבריו, למרות זאת ממשיך בר לשבת בישיבות ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ולנהל אותן ביד רמה, תוך שהוא מביא תוכניות נוספות לדיון.

"האם מניעי בר בקידום תוכניות אלה טהורים?", שואל ליליאן בעתירתו. "ממצאי המשטרה יוצרים ספק אם מהחלטות אלה עולה ניחוח פסגות או ריח באושים... יש דחיפות ממשית בהשעיית בר. הדחיפות המהותית, היסודית, נובעת מהפגיעה האנושה ביושרת השירות הציבורי ובתחושת האימון של הציבור ברשות".

‏בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" תחקיר אודות פרשיות תכנון שמעורבותו של בר בהן מעלות שאלות, כולל בית גרונר, בית הרופאים, ארלוזורוב 36, בית ליר אור ופרויקט אור על הפארק.

עיריית רמת-גן סירבה להגיב.