נשיא ניגריה החליט להשעות את הנבחרת מכל פעילות עד 2012

בעקבות היכולת הרדודה במונדיאל, הודיע גודלאק ג'ונתן על הפסקת הפעילות הבינלאומית של ה"סופר איגלס" לפרק זמן ש"יאפשר ארגון מחדש של הנבחרת"; פיפ"א: "עמדתנו לגבי התערבות פוליטית ידועה"

48 שעות אחרי ההודעה של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לפתוח בחקירה לבדיקת כישלון נבחרת הטריקולור במונדיאל, גם בניגריה החליטו ראשי המדינה להתערב בנעשה בנבחרת הלאומית. נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע כי החליט להשעות את נבחרת הכדורגל מכל פעילות בינלאומית למשך שנתיים, זאת לאור היכולת הרדודה שהציגה בדרום אפריקה. ניגריה סיימה אחרונה את הבית המוקדם עם נקודה אחת בלבד, אחרי שהפסידה לארגנטינה ויוון וסיימה בתיקו עם דרום קוריאה.

"הנשיא נתן הנחייה שניגריה תפסיק את פעילותה ברמה הבינלאומית למשך שנתיים, פרק זמן שיאפשר ארגון מחדש של הנבחרת הלאומית", אמר לתקשורת אימה ניבורו, יועצו של הנשיא.

נכון לעכשיו, ההחלטה של נשיא ניגריה - באם תצא אל הפועל - אמורה למנוע מהנבחרת השתתפות במוקדמות אליפות אפריקה שתיערך ב-2012.

כעת צריך לראות איך תקבל פיפ"א את העניין, זאת לאור העובדה שארגון הכדורגל העולמי לא מאפשר כל התערבות פוליטית בהחלטות של התאחדויות הכדורגל המקומיות. בהודעה רשמית שמסרה פיפ"א לתקשורת נאמר: "אין לנו אישור רשמי להודעה הזאת. בכל מקרה, העמדה של פיפ"א לגבי התערבות פוליטית בכדורגל היא ידועה".

מאז מונדיאל 1998 בצרפת, ניגריה לא הצליחה לעבור את הסיבוב הראשון, כאשר למונדיאל 2006 הנבחרת כלל לא הצליחה להעפיל. בנוסף, בחמש אליפויות אפריקה האחרונות, ה"סופר איגלס" לא הצליחו להעפיל לגמר אפילו פעם אחת.