אפריקה מעלה ב-16% את השווי של חלק מנכסי אפי פיתוח

העלייה בשווי הנכסים מגיעה כחצי שנה לאחר בדיקת רשות ני"ע את נכסי הנדל"ן במזרח אירופה, בדיקה שהביאה להפחתות של כמיליארד שקל ■ לא מדובר באותם נכסים ששוערכו בבדיקה הנוכחית

אפריקה ישראל מספקת היום (ה') הערכת שווי מעודכנת לחלק מנכסי הנדל"ן של אפי פיתוח , החברה הבת שמרכזת את פעילות הנדל"ן ברוסיה, כאשר בשורת הערכת השווי המעודכנת היא עלייה של 15.4% בשווי ההוגן של אותם נכסים נכון לסוף חודש מאי. בעל השליטה באפריקה ישראל הוא לב לבייב ומנכ"ל החברה הוא איזי כהן.

הערכת השווי המעודכנת צורפה לתשקיף שהגישה אפי פיתוח, הנסחרת בלונדון, וזאת במסגרת המעבר שלה ביום שני הקרוב לרשימה המובחרת (Premium Listing) בבורסת לונדון. מעבר זה אינו חדש והחברה הודיעה על כך בעבר כתוצאה מאישור הסדר החוב והעברת מניות אפי פיתוח למחזיקי האג"ח.

את הערכות השווי ביצעה חברת LaSalle הבריטית, אשר מבצעת עבור אפריקה הערכות שווי מזה שנים. ההערכה העדכנית מדברת על שווי של 535.4 מיליון דולר לאותם נכסים, אשר לא שוערכו קודם לכן ואשר הוצגו בספרי אפי פיתוח על בסיס העלות. זאת, לעומת 464 מיליון דולר בהערכה הקודמת, כפי שרשום בספרים של אפריקה.

העלייה נובעת מגידול בשווי של אותם נכסים בהיקף כולל של 104.2 מיליון דולר, וקוזזה מירידת שווי של 32.8 מיליון דולר בחלק אחר מהנכסים. את בדיקות השווי העדכניות ביצעו שמאי LaSalle בתאריכים 4-11 ביוני.

העלאות שווי הנכסים מגיעות כחצי שנה לאחר שרשות ני"ע ערכה ביקורת בנכסי אפי פיתוח ואפריקה נכסים במזרח אירופה, ודרשו מהחברות לבצע הפחתות של כמיליארד שקל בשווי נכסיהם. יש לציין כי לא מדובר באותם נכסים אותם שערכה כעת אפריקה, אלא בנכסים אחרים שכבר נרשמו בספרי החברה כמשוערכים.