אתר mako בזירת הילדים: חתם שת"פ עם Virtual Tweens

הסביבה הווירטואלית Ekoloko תפעל מתוך mako, וההסכם כולל גם חלוקת הכנסות משירותי פרימיום ומיתוג משותף ■ הצעד הוא רק ההתחלה בכל הנוגע לכניסת mako לתחום, והמטרה בעתיד היא להקים ערוץ ייעודי לילדים

אתר mako נכנס לזירת הילדים. ל"גלובס" נודע כי אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת חתם על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי וארוך-טווח עם הסטארט-אפ הישראלי Virtual Tweens, שמפתח את העולם הווירטואלי Ekoloko.

במסגרת שיתוף-הפעולה תפעל הסביבה של Ekoloko מתוך אתר mako, כאשר ההסכם בין החברות כולל גם חלוקת הכנסות משירותי הפרימיום, לצד מיתוג משותף.

ל"גלובס" נודע גם כי צעד זה הוא רק ההתחלה בכל הנוגע לכניסה של mako לתחום הילדים, והמטרה בעתיד היא להקים ערוץ ייעודי שיתבסס על תכנים נוספים לילדים.

הצעד של mako מתווסף למהלכים דומים שיזמו הפורטלים הגדולים בישראל. כך, וואלה חתמה על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי דומה עם מוגובי, שמפתחת אף היא עולם וירטואלי בטוח לילדים, ואילו ynet בחרה לרכוש את נט-גיימס, אתר משחקים הפונה לצעירים.

נועם ברגלסון, מנהל הפיתוח העסקי של mako, אישר את הידיעה. "אנחנו מאוד מאמינים בעולם הילדים ועובדים על הפיתוח של התחום הזה. Ekoloko הוא עוגן מאוד רציני בתחום הזה - מדובר בעולם ילדים וירטואלי הכי חינוכי שיש, שעושה עבודה טובה ביצירת הכנסות וגורם לילדים להיות מעורבים. זה תחום שמאוד מעניין אותנו, ואנחנו בטוחים שאנחנו יכולים לייצר ל-Ekoloko חשיפה מאוד גדולה לעוד קהלים רלוונטיים".

לדבריו, לאתר כבר יש הכנסות, ו"אנחנו מאמינים שזה יכול לייצר עוד הכנסות משמעותיות לשני הצדדים. זו יכולה להיות קפיצת המדרגה שכולם מחכים לה".

Virtual Tweens הוקמה ב-2008 על-ידי גיא ספירא (מנכ"ל) וגל דרום (מנהל האופרציה), במטרה להציע לילדים בגילאי 7-14 סביבה וירטואלית המתבססת על עולם סביבתי וירוק. המודל העסקי של Ekoloko מבוסס על פלטפורמה חינמית, המציעה גם שירותי פרימיום, בתשלום חודשי של כ-5 דולרים. זאת לצד אפשרות לרכישת מוצרים וירטואליים המסייעים בשידרוג הדמויות בעולם.

ב-Ekoloko פועלות דמויות טובות ורעות, כאשר הדמויות הטובות חיות בהרמוניה עם הטבע, ואילו הרעות מנצלות את המשאבים לצרכיהן הפרטיים. כל ילד יכול ליצור לעצמו דמות "אוואטר", שמתפתחת בהתאם לרמת הפעילות של המשתמש, וצוברת יכולות, ידע ונכסים.

האתר הושק לפני כשנה וחצי, ולפי גוגל טרנדס, מספר הגולשים השונים עומד על כ-30 אלף ביום. האתר גם פועל בצרפת, בהתאם להסכם שנחתם עם חברת התוכן המקוון הצרפתית Feerik. עד כה גייסה החברה כ-2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון ג'מיני וממשקיעים פרטיים, בהם גיגי לוי, מנכ"ל 888, לירן טלית, ממקימי בייבי טי.וי שנמכרה לפוקס, ודיוויד רוזנבלט, מנכ"ל דאבל קליק שנמכרה לגוגל.