עיריית ת"א תסדיר הקריטריונים לשימוש חורג ללופטים למגורים

מהנדס העיר חזי ברקוביץ' יגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתוך 30-60 יום הצעה עם תנאים להוצאת היתרים לשימושים חורגים מתעשייה למגורים באזורים המעורבים

עיריית ת"א תסדיר את הקריטריונים למתן היתרים לשימוש חורג מתעשייה למגורים. הכוונה בעיקר ללופטים באזורים שמתאפיינים בשימושים מעורבים, כמו שכונת מונטיפיורי ונחלת יצחק. זאת כדי ליצור תנאים ברורים היכן מותר לעשות בלופטים שימוש למגורים.

בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א התקבלה אתמול (ד') החלטה שלפיה על מהנדס העיר, חזי ברקוביץ', להגיש לוועדה בתוך 30-60 יום הצעה עם תנאים להוצאת היתרים לשימושים חורגים מתעשייה למגורים באזורים המעורבים. הקריטריונים יתבססו על כל התנאים הנדרשים לשמירה על שלום הציבור, כמו למשל כיבוי אש, איכות הסביבה ובטיחות.

לדברי יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, "מצד אחד יש לאכוף את החוק בנושא הלופטים היות שיש אנשים שפעלו שלא כחוק, עשו דין לעצמם ונכנסו לגור ללא היתר באזורי תעשייה, ומצד אחר אסור להתעלם מהעובדה שיש אנשים שגרים שם, למרות שהם יצרו עובדות בשטח. לכן חלה עלינו חובה להגדיר תנאים שבהם אותם מגורים יוכלו להישאר או להתפנות. אנשים רצו לחסוך כסף להיכנס לאזורים יותר זולים מבחינת שכירות וארנונה, שבהרבה מקרים התבררו כאזורי התעשייה, אבל צריכים להגדיר תנאים איפה מותר ואיפה לא.

"חלק מדיירי הלופטים נמצאים היום בסכנת נפשות כי הם גרים מעל נגריות או מעל עסקים בעייתיים אחרים ולכן יש להגדיר בתנאים את התרת או שלילת המגורים מעל עסקים כאלה".

אהרון מדואל, חבר הוועדה המקומית מטעם סיעת "עיר לכולנו", ציין כי "אני מקווה שהמדיניות החדשה אכן תאושר בהקדם ובכך יימנע טרטור וסבל למאות דיירי לופטים. המדיניות החדשה מתיישבת עם הרצון להגדיל את היצע הדיור בתל אביב ועשויה אף לתרום לבלימת הגאות במחירי שכר הדירה. אני, יחד עם חברי ועדה נוספים, שוקלים להגיש לוועדה מסמך מדיניות מטעמנו עוד קודם לתום תקופת 30 הימים, על מנת להבטיח את יישום המדיניות".