דויטשה בנק: "לא יהיה מיתון נוסף; הדולר יירד ל-3.5 שקלים"

כלכלני הבנק מעריכים כי ארה"ב ויפן ימשיכו להוביל מגמת צמיחה בעולם ובכך ימנעו תרחיש של "תחתית כפולה" בשווקים ■ מציגים תחזית שורית לישראל: צמיחה של 4.4% בשנת 2011

השקל ימשיך להתחזק לעומת הדולר האמריקני, שיצנח בשנה הקרובה ויגיע לשער של 3.53 שקלים בלבד בתוך 12 חודשים, זאת לעומת שער של 3.89 שקלים כיום - כך חוזים כלכלני "דויטשה בנק" בסקירה הגלובאלית שפירסמו השבוע. אל מול האירו חוזים בבנק יציבות ומעריכים כי גם בעוד שנה ייסחר המטבע האירופי סביב שער של 4.76 שקלים.

בדויטשה מציגים תחזית שורית במיוחד למשק הישראלי וצופים צמיחה בשיעור משמעותי של 3.7% עד סוף השנה ו-4.4% צמיחה בשנת 2011. מדובר בהערכה אופטימית מעבר לתחזיות העדכניות של משרד האוצר ושל בנק ישראל ואף מעבר לתחזית החיובית שפירסמו אתמול כלכלני גולדמן זאקס שחזו צמיחה של 4.3% בישראל בשנה הבאה והיחלשות של הדולר לשער של 3.6 שקלים.

עוד מעריכים בדויטשה כי האינפלציה בישראל תעמוד השנה על 2.3% ובשנה הבאה תרד ל-2.1% - בהתאם ליעדי הממשלה.

יש סיכונים - אין תחתית כפולה

התחזית של דויטשה לא אופטימית רק לגבי ביצועי המשק הישראלי, אלא לגבי שוק ההון כולו: "הכלכלה העולמים עדין נראית כמתרחבת בקצב משביע רצון, הודות לצמיחה המואצת בשווקים המתפתחים", נכתב בסקירה. "התאוששות הכלכלות נמשכת בארה"ב וביפן, אך הצמיחה עדיין מקרטעת באירופה".

בחברה מסבירים כי ההערכה באשר לשנה וחצי הקרובות לא השתנתה וכי צמיחה מואצת במדינות המתפתחות עשוייה "לחפות" על קשיים קלים איתן צפויות להמתודד המדינות המתעושות בתקופה זו.

לכן, מרגיעים בדויטשה בנק את המשקיעים ומסכמים: "לאור מכלול סיבות ואינדיקטורים, אנו חושבים שהסיכון להאטה דרמטית או למיתון מסוג תחתית-כפולה נותר נמוך באופן יחסי".