קנת רוגוף: שוק הנדל"ן הסיני בקריסה שתשפיע על הבנקים

הכלכלן שכיהן בעבר בתפקיד הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית: למרות שההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם היא איטית מאוד, אין סכנה ממשית לחזרה למיתון

"שוק הנדל"ן בסין החל בקריסה שצפויה להשפיע גם על המגזר הבנקאי במדינה". כך אמר היום הכלכלן קנת רוגוף מאוניברסיטת הרווארד, שכיהן בעבר בתפקיד הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

רוגוף, שהתראיין לערוץ הטלוויזיה של בלומברג מהונג קונג, אמר כי ככל שהכלכלה הסינית מתפתחת, ובמיוחד במהירות שבה היא צומחת, היא צפויה להיתקל במהמורות בדרכה המהירה.

בהתייחסות למצבה של הכלכלה העולמית אמר רוגוף כי למרות שההתאוששות הכלכלית ברחבי העולם היא איטית מאוד, אין סכנה ממשית לחזרה למיתון.

בחודשים האחרונים פעל המימשל בסין לבלימת בועת הנדל"ן והאשראי במדינה, לאחר שהכלכלה צמחה בקצב שנתי של 11.9% ברבעון הראשון - הצמיחה החדה ביותר מאז 2007. האמצעים בהם נקטה הממשלה, בהם העלאה של הריבית על המשכנתאות ושל מקדמות על רכישות בתים, תרמו לירידה במכירות הבתים, אף כי המחירים המשיכו לעלות. ערך הנדל"ן בסין צנח ב-25% במאי לעומת אפריל.

גישתה של סין, לפיה היא נשענת על הביקוש העולמי ועל היצוא התעשייתי שלה להתפתחותה, צריכה להשתנות, אמר רוגוף. "זה בלתי אפשרי. בשלב מסוים הם יצטרכו לשנות את האסטרטגייה לפיה הם מנהלים את הכלכלה שלהם".