ה-IMF מעלה את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-4.6% ב-2010

התחזית הקודמת של קרן המטבע הבינלאומית עמדה על 4.2% ■ "הבעיות באירופה לא פגעו בתהליך ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית, אך משברי החוב של מדינות הגוש ממשיכים להוות סיכון"

קרן המטבע הבינלאומית מעלה את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית ב-2010 ל-4.6%, מתחזית קודמת לצמיחה של 4.2%. התחזית ל-2011 נותרה בשיעור 4.3%.

ה-IMF מעודדת לגבי הצמיחה הגלובלית ואומרת כי הבעיות באירופה לא פגעו בתהליך ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית, אך הזהירה כי משברי החוב של מדינות הגוש ממשיכים להוות סיכון.

הקרן גם ציינה את שוק הנדל"ן בארה"ב, אי-הוודאות לגבי איתנות הבנקים באירופה, והשאלות שמעלה הרפורמה במערכת הפיננסית בארה"ב - כגורמים נוספים שעלולים לסכן את הצמיחה הגלובלית.

קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי השווקים המתעוררים והמדינות המתפתחות ימשיכו לתרום לצמיחה העולמית, זאת כאשר הצמיחה שלהם מהירה וחדה יותר מאשר המדינות המפותחות.

לפי תחזית ה-IMF, הכלכלות המתעוררות יצמחו השנה בשיעור 6.8% - יותר מכפול מהתחזית הקודמת שלה לשיעור צמיחה של 2.6%. מגמה זו צפויה להימשך עד שנת 2011, כאשר השווקים המתפתחים צפוי לצמוח ב -6.4% והכלכלות המפותחות בשיעור ב-2.4%.

הקרן עוד ציינה כי עד כה נראות מעט ראיות שליליות של משבר החוב באירופה על הכלכלה הגלובלית.