גוגל מובילה ברכישת חברות מגובות הון סיכון ב-2010

ענקית הטכנולוגיה קנתה עד כה השנה 7 חברות ■ המשך הרכישות בקצב הנוכחי יאפשר לגוגל לעקוף את "אלופת הרכישות" של חברות מגובות הון סיכון - סיסקו שקנתה לא פחות מ-50 חברות בעשור האחרון

באוקטובר 2010 הצהיר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל , כי החברה "פתוחה לרכישות קטנות וגדולות". הדברים לא הגיעו כהפתעה. בסופו של דבר, גוגל קנתה לא מעט חברות בתולדותיה, כולל לפחות 17 סטארט-אפים בעשור האחרון.

אבל האווירה הכלכלית והשמרנות היחסית בעסקי האינטרנט, הציבה את גוגל רק במקום התשיעי מתחילת המילניום במספר הרכישות של חברות מגובות הון סיכון, הרבה אחרי ענקיות של עולם המחשוב והתקשורת סיסקו , IBM ומיקרוסופט .

אלא שדברים מתחילים להשתנות. לפי קבוצת המדיה Dow Jones VentureWire גוגל מובילה את טבלת החברות הרוכשות של חברות הטכנולוגיה מגובות הון סיכון במחצית הראשונה של 2010.

השלל מסתכם, נכון לסוף יוני, ב-7 חברות, זאת מתוך 20 רכישות בסך-הכל שביצעה החברה מאז סוף 2009. גוגל, כך נראה, הופכת לחברה טובה מאוד של קרנות ההון סיכון, מאחר שהחברות הבאות בתור ברשימת הרוכשות, סינופסיס, חברת המשחקים Zynga, אפל ו-IBM, רשומות על 3 רכישות בלבד לכל אחת.

את היקף הרכישות הגדול ביותר של סטארט-אפים בעשור האחרון, הובילה סיסקו עם 50 רכישות. אין ספק בכך, זהו מספר מכובד, אבל הקצב של גוגל מהיר בהרבה, ואם הכוונות של המנכ"ל שמידט הן להמשך בליעת חברות בהיקפים כאלו, גוגל תעקוף את סיסקו מהר מאוד.