קרן המטבע: ארה"ב צריכה להעלות מסים כדי להפחית הגירעון

קרן המטבע מזהירה כי אם המדיניות הפיסקאלית הנוכחית תימשך, החוב של ארה"ב יזנק ל-135% מהתוצר עד שנת 2030

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) קוראת לארה"ב לעשות מאמצים גדולים יותר על מנת להפחית את הגירעון שלה. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. קרן המטבע אמרה כי על ממשל אובמה לשקול להעלות מסים כדי לצמצם את הגירעון, וזאת בנוסף לקיצוצים שכבר נעשו בהוצאות הממשל.

קרן המטבע הזהירה שלמרות שההתאוששות הכלכלית בארה"ב הינה "מבוססת ורחבה", עדיין ישנם סיכונים לצמיחה הכלכלית. בין הסיכונים אותם ציינה הקרן ניתן למנות חשש מגלישה למיתון נוסף בשוק הדיור למגורים, הידרדרות הנדל"ן המסחרי וכן איום לכלכלה האמריקנית עקב משבר החוב באירופה.

למרות החששות, ה-IMF הבהירה כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב הייתה "חזקה יותר מהצפוי" הודות ל"תגובה חזקה" של הממשל האמריקני למשבר הפיננסי שהחריף אחרי קריסת ליהמן ברדרס בספטמבר 2008, כולל הצעדים שננקטו על ידי הפדרל ריזרב.

אך לצד האופטימיות באשר לצמיחה הכלכלית, ה-IMF, כאמור, פחות אופטימית באשר לגירעון של הממשל האמריקני. החוב של ארה"ב הוכפל מאז 2007 והוא עומד היום על 64% מהתמ"ג - יחס החוב-תוצר הגבוה ביותר מאז שנות ה-50.

קרן המטבע מעריכה כי אם המדיניות הפיסקאלית הנוכחית של הממשל תישאר כפי שהיא, החוב יזנק ל-95% מהתוצר עד שנת 2020 ול-135% מהתוצר עד 2030. עם זאת, יש לציין כי הקרן הביעה אמון בממשל האמריקני ואמרה כי סביר שהוא ינקוט בצעדים לריסון הגירעון.