80% מתמלוגי הגז למדינה "כדי שגם לנו יהיה דיור במחיר סביר"

פורום "פעולה אזרחית" בראשות הרב מיכאל מלכיאור הקים אתר אינטרנט שמתייצב לצד המדינה במאבק על התמלוגים ■ שיעור התמלוגים בישראל עומד על 36% לעומת 60%-90% ביתר המדינות

המאבק על תמלוגי הגז הטבעי הוא אחד הקרבות האינטנסיביים ביותר שמתנהלים בישראל בשבועות האחרונים, ובסוף השבוע האחרון נרתם לעזרת זכויות המדינה גוף חדש, פורום "פעולה אזרחית", שהקים הרב מיכאל מלכיאור, ואשר לא בוחל באמצעים בדרך ללב הציבור.

"זה לא יקרה מיד. אבל זה כבר לא חלום! ברווחים מהגז שהתגלה מול חופי הארץ אפשר לבנות מדינה טובה יותר. אבל יש מי שרוצה לקחת את רוב הרווחים מהציבור. יש מי שרוצה להשאיר את אזרחי ישראל בתחתית הרשימה העולמית של הנהנים מרווחים על אוצרות טבע בארצותיהם. יוצאים למאבק אזרחי. שומרים על זכויות הקניין של הציבור. 80% מרווחי הגז הטבעי - לציבור! 20% - לברוני הגז! זה צודק! זה חוקי! זה נהוג בעולם! זה העתיד של כולנו!", נכתב באתר שהקים הפורום, www.israel-restart.com.

שיעור התמלוגים בישראל (יחד עם שיעור המס על רווחים) עומד על 36%, לעומת 60%-90% ביתר המדינות. הפורום קורא להעלות את שיעור התמלוגים ללא פחות מ-80% - ומשתמש בטיעונים שקרובים לליבו של כל אזרח, אחד מהם טיעון פופולרי במיוחד - להוזיל את מחירי הדירות: "כדי שגם לנו יהיה דיור איכותי במחיר סביר".

"כדי שגם להם יהיה בית חם", קורא הפורום באותיות קידוש לבנה לצד תמונה של ילדים משחקים ברחוב; "כדי שגם הוא יוכל להזדקן בכבוד", הוא קורא ליד תמונה של קשיש. "כדי שגם בית הספר שלה יהיה מרווח ובטוח, עם מורים שלא נאבקים כדי לשרוד כלכלית", לצד תמונתה של ילדה עצובה; "כדי שגם אנחנו נוכל לצאת ממעגל העוני", וגם "כדי שהמדינה תוכל לממן את לימודי התואר הראשון שלנו", לצד תמונה של חיילי צה"ל.

באתר אפשר לחתום על עצומה, ובשבועות הבאים, כך נכתב, יוקם "ועד פעולה ארצי" שיהיה פתוח למתנדבים.