100 אלף דולר קנס למי שמלכלך על לברון

זה הקנס שספג דן גילברט, הבעלים של קליבלנד קבאלירס, בעקבות הביקורת ("בוגד", "פחדן") שמתח על ההחלטה של הכוכב לעזוב למיאמי; דייויד סטרן: ההחלטה של לברון להודיע על המעבר בטלוויזיה היתה עלובה

הנהלת ה-NBA קנסה את דן גילברט, הבעלים של קליבלנד קבאלירס, בסכום של 100 אלף דולר בעקבות הביקורת הקשה שמתח על לברון ג'יימס הוחלטתו לעזוב את הקבאלירס לטובת מיאמי היט. בהודעה רשמית של הליגה נאמר כי גילברט נקנס בשל תגובה "לא הולמת" לבעלים.

מיד לאחר ההודעה של לברון בשישי לפנות בוקר, פנה גילברט במכתב לאוהדי קליבלנד בו כינה את לברון בין היתר "בוגד" ו"פחדן" ואמר שבאופן מעשי לברון עזב את הקבוצה כבר במהלך סדרת הפלייאוף מול בוסטון. לאוהדי הקבוצה הוא כתב: "לא מגיעה לכם הבגידה הפחדנית הזו, אבל אני רוצה להבטיח לכם באופן אישי, שקליבלנד תזכה באליפות לפני שהמלך לשעבר יזכה בה. הבחירה הזו לחוסר נאמנות משחקן שגידלנו, היא ההיפך מאיך שהיינו רוצים לחנך את ילדינו".

מי שהתבטא לראשונה על כל סאגת המעבר של לברון ג'יימס ותוכנית הטלוויזיה המיוחדת ("The Decision") הוא הקומישינר של הליגה דייויד סטרן. הקומישינר אמר כי לדעתו לברון היה צריך להודיע לקליבלנד מוקדם הרבה יותר על החלטתו לעזוב, ובכל מקרה לא לעשות זאת בשידור טלוויזיה מיוחד לעיני 10 מיליון צופים. "ההחלטה שלברון קיבל (להודיע על הקבוצה שבחר לעבור אליה) היתה החלטה עלובה", אמר הקומישינר לתקשורת. "ההופעה שלו היתה טובה, היושר והכנות שלו עברו טוב בשידור. אבל ההחלטה הזאת היתה גרועה".