טרגדיה בארה"ב: סב ו-3 נכדותיו מישראל נהרגו בהתרסקות

החופשה אצל הסב מאמריקה נגמרה באסון כבד: 3 מנכדותיו הישראליות של משה מנורה, בן 74 תושב שיקגו, נהרגו כשסבן הטיס אותן במטוסו הפרטי ■ הסב, דמות מוכרת בקהילה החרדית בשיקגו, נהרג גם הוא, 100 מטרים בלבד לאחר ההמראה

סב בן 74, ישראלי לשעבר תושב שיקגו, ארה"ב, התרסק אמש עם מטוס פרטי בו טס - ובו שלוש מנכדותיו, המתגוררות בישראל. כולן, בנות 17, 16 ו-14, נהרגו. ההתרסקות אירעה בשדה תעופה במדינת מישיגן, בשעה 17:30 (שעון ארה"ב), כ-100 מטרים לאחר שהמריא.

הסב, משה מנורה, הוא דמות מוכרת בקהילה החרדית בשיקגו. אח נוסף של הבנות, בן 13, נפצע קשה בתאונה והוא סובל מכוויות בכל גופו. הוא מאושפז בבית חולים במישיגן. את הטיפול בנפגעים ובהעברת הגופות ריכז ארגון זק"א ארה"ב, בשיתוף עם הקונסוליה הכללית. בזק"א עושים מאמצים כדי להימנע מנתיחת גופות 4 ההרוגים בארה"ב.

שמות הנכדות שנהרגו בתאונה הקשה הם: שרה קליין, בת 17, רבקה מנורה, בת 16 ורחל מנורה, בת 14. האח הפצוע הוא נתנאל יוסף מנורה, בן 13 בלבד. אחותה של שרה קליין שהתה גם היא בחופשה עם סבה - אך לא עלתה על הטיסה ובכך ככל הנראה ניצלו חייה.

משי-זהב: "האמריקנים רוצים לנתח את גופת הסב"

יהודה משי-זהב, יו"ר ארגון זק"א, סיפר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט כי הבעיה שעומדת כרגע בפני הארגון היא נתיחת גופת הסב. "אנחנו הוצאנו שני צוותים לזירה, אספנו ממצאים, התחברנו למשפחות, אספנו ממצאי זיהוי. כרגע יש לנו בעיית שחרור לא של הנכדות, אלא של הסבא. הם רוצים לבצע נתיחה מלאה של גופתו. אנחנו הולכים איתם לבית המשפט".

שוטר שטיפל בזירת ההתרסקות סיפר לרשת חדשות מקומית כי "המטוס פגע במחסום מעל כביש I-75, בין הנתיבים, והתהפך. היו 5 אנשים על המטוס, 4 מתוכם נהרגו. ילד אחד בן 13 נפלט מהמטוס. כלי רכב נוספים לא היו מעורבים בהתרסקות, למרות שהיו עדי ראייה לתאונה".

"מי שמטפל בנושא היא קונסולית ישראל בשיקגו, אורלי גיל", דיווח דובר משרד החוץ, יוסי לוי. "הם נערכים לשלוח צוות למקום על מנת לסייע למשפחה ובמקביל הודיעו כבר לפנות בוקר למשפחה בארץ על הפרטים".