"המבנה שמיועד לקלוט את רשת הריהוט קיקה מוקם שלא כדין"

סוחרים ובעלי עסקים מנתניה הגישו שלשום עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז ■ הטענה: ההיתר שקיים הוא להקמת מבנה משולב למסחר, משרדים ותעסוקה בגובה ארבע קומות והמבנה מוקם תוך עקיפה והפרה של דיני התכנון והבנייה

הסוחרים של נתניה מעלים את מאבקם בפרויקט קיקה מדרגה נוספת. שלשום (ג') הגישו סוחרים ובעלי עסקים מנתניה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז, ובה טוענים כי המבנה שעתיד לאכלס את חנות הרהיטים האוסטרית קיקה במתחם ברכת חנון בנתניה מוקם שלא כדין, מכוח היתר שלא הולם את תכלית הבינוי שמתבצע בפועל.

הסוחרים, באמצעות עוה"ד נעמי וייל ואלימלך קריסטל, טוענים כי היתר שקיים הוא להקמת מבנה משולב למסחר, משרדים ותעסוקה בגובה ארבע קומות. לטענתם, המבנה מוקם תוך עקיפה והפרה של דיני התכנון והבנייה ובניגוד לפסיקת ביהמ"ש. כמשיבים לעתירה ציינו העותרים בין השאר את ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נתניה, עיריית נתניה, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז שוקי אמרני וחברת אשטרום נכסים, יזמית הפרויקט.

העותרים מבקשים מביהמ"ש לקבוע שהיתר הבנייה שהונפק לבקשת אשטרום לא הולם את התכלית שלמענה מתבצעת בפועל הקמת המבנה שמיועד לאכלס את קיקה, ולקבוע שהאישור, בין שהוא כלול בהיתר ובין שהוא לא כלול בו, בדבר פיצול שטחי המסחר בין קומות המבנה, מהווה שימוש חורג ואף עולה לכדי סטייה ניכרת מהתב"ע שבתוקף. כן מבקשים העותרים לקבוע שעבודות הבנייה חורגות מהתב"ע ולהורות על הפסקת העבודות.

לגבי הוועדה המקומית נתניה טוענים העותרים כי זו אישרה את בקשת אשרום להיתר לבניין משולב למסחר, תעסוקה ומשרדים בידיעה ברורה כי בכוונת אשטרום להקים בו בניין מסחרי לקיקה.

"אין חריגות בנייה"

מעיריית נתניה נמסר: "נגיב בביהמ"ש". מאשטרום נכסים נמסר: "העתירה טרם התקבלה. אם תתקבל תתייחס אליה החברה בביהמ"ש ולא מעל דפי העיתון".

ממשרד הפנים נמסר: "ראשית יובהר כי העתירה טרם הועברה לעיוננו. למחוז המרכז הועברו פניות בנושא חנות קיקה בנתניה. פניות בנושא טענות לעבירות על הבנייה נענו על ידי יחידת הפיקוח הארצית שהודיעה כי נכון למועד הבדיקה לא נמצאו חריגות בנייה. פניות בנושא שימוש חורג למסחר התייתרו משהיזמים הודיעו כי הם מושכים את הבקשה לשימוש חורג וכך גם נמסר לפונים. כיום מותרים במגרש הנדון שטחי מסחר משולבים בשטחי תעסוקה כללית בהתאם לתוכנית מקומית מאושרת. ככל שתוגש תוכנית בבקשה להוסיף שטחי מסחר היא תיבחן לגופו של עניין ובהתאם לכל הכללים".